Svårt att få en planerad igångsättning?
Väntar mitt andra barn i mars 2010.
Första barnet gick otroligt snabbt, och mindre än 3 timmar från vattenavgång var hon ute. Hon höll på att födas i bilen och halva huvudet var ute när vi väl kom in på förlossningen. Att det gick så pass snabbt resulterade i att min kropp inte han med. Livmodern drog inte ihop sig som den skulle och jag förlorade mycket blod. Fick ligga med dropp halva dagen och var halvt som halvt avsvimmad och orkeslös i flera timmar. Kunde inte ta dottern förren 5-6 timmar efter födseln.
Den här gången är jag livrädd att det ska starta och gå ännu snabbare. Min BM säger att jag ska vara förberedd på en snabbare förlossning denna gång. Problemet är att jag ofta är ensam med dottern, och det kommer ta min man minst en timme att komma hem, om han är på jobbet. (egenföretagare och kan inte vara ledig eller så dagarna runt bf). Är livrädd att föda hemma, och att det blir såna komplikationer igen.
Är det svårt att få en planerad igångsättning? Just för att jag den här gången vill vara på förlossningen under min förlossning. Vill att någon håller koll så att bebisens hjärtljud inte sjunker, att jag mår bra. Inte riskera att få föda på badrumsgolvet medan dottern är i andra rummet ensam... Tror ni att det borde finnas en möjlighet att ordna det? Ska prata med BM nästa gång, men vill bara höra vad ni tror.