Amningspumpa istället för amma vanligt..?!
Amningen funkar inte.
Hon hade svårt att få tag, men gick efter mycket om och men, men gjorde så himla ont och gav mig sår direkt. Provade med amningsnapp. Då fick hon tag direkt och det kändes lite bättre. Men sedan satte smärtan in igen..Vårtorna värker så jag inte står ut. Amningstillfället blir till ett rent ångestfyllt helvete.
Jag har så himla ont.
Till saken hör att jag haft så mycket smärta under en så lång tid nu.
Foglossning- värkarbete i 5 dagar - foglossning förvärrad efter graviditet osv- och så brösten nu.
Mina käkar värker av all smärta, för jag har bitit ihop så mycket. Axlar och huvud gör ont.
Så idag skickade jag sambon att köpa en amningspump. Manuell i plast. Gick bra, men lååångsamt att pumpa ut. Men en lättnad att slippa den värsta smärtan.
Hon tog sedan flaskan helt okej, för att vara första gångerna.
Dock vet jag inte hur jag skall gå till väga när hon blir hysteriskt hungrig och jag inte hunnit pumpa ut tillräckligt.
Någon som vet om jag kan ge henne lite modersmjölkersättning då?
Ska prata med lite mer expertet på området efter helgen tänkte jag..Men tar gärna emot tips, eller om någon känner igen sig.
Jag känner mej oerhört ledsen och besviken över att jag inte har henne vid bröstet. Känner mej dom en skitkass mamma.
Men en sådan oerhörd lättnad att kunna ge henne mat utan att jag gråter av smärtan samtidigt...
Ska tillägga att jag provat amningsnapp, bröstsalva, smygstarta amningen med fingarna för att hon ska slippa suga i de första starka tagen..men hon suger väldigt starkt ändå..oerhört intensiv sa bm när hon var här...
Någon som gör som jag? Känner sig usel som jag? Eller som kan trösta?