• MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • paddeln

åh.. jag är op och fått veta att jag är gravid nu i måndags =D

är det något som jag måste tänka extra mycket på eller ta hänsyn till ??

• MelvinMeja
    paddeln skrev 2009-11-21 23:00:40 följande:
    åh.. jag är op och fått veta att jag är gravid nu i måndags =D är det något som jag måste tänka extra mycket på eller ta hänsyn till ??
    Välkommen hit och grattis till bebis i magen. När har du bf? När opades du?

Det jag har fått tänka på är att äta lite oftare, vara noga med vitaminerna, extra provtagning på mvc och dricka mycket. Annars så flyter det på.
    Har tyvärr fått biverkningen att jag väldigt lätt får magsmärtor liknande tarmvred. Inte alla som får det. Jag har haft otur. Du har rätt att få ett tillväxt ul vid v 32-34 för att kolla att den lilla växer som den ska.

De andra tjejerna kan säkert lägga till fler saker. Fråga om du undrar över något.
    Gravid med nr.3 i v28 BF 100216
  • Irene Panik

*suck stön stånk*
    VIPS så har vågfaaaan fått tuppjuck.., eller så är det faktum att jag helt enkelt lagt på mig några under sista veckan...
    Från när jag blev gravid har jag nu plötsligt gått upp 7 kg..., känns jättejobbigt även fast att jag trott att jag var förberedd på att det skulle komma förr eller senare..
    Iofs är det inte bara kilomässigt jag ökat... NU har magen dykt upp..., senaste veckan har den vuxit otroligt mycket..

Känner mig svullen om händer och ben..., har inbokade möten med både BM o läkaren (för tillväxt ultraljudet) på tisdag och då ska jag ta upp frågan om min viktökning den senaste veckan... För att få bekräftat att det inte är några konstigheter med det..

• Irene Panik

Förresten..

paddeln:
    Välkommen hit och grattis till graviditeten...

MelvinMeja:
    Tack för att du förnyade tråden..

• Anna Paulita

Jag lägger till den nya tråden då jag hoppas på ett plus snart.... :P

• MelvinMeja
    Anna Paulita skrev 2009-11-22 07:22:18 följande:
    Jag lägger till den nya tråden då jag hoppas på ett plus snart.... :P
    Håller tummarna för dig
  • paddeln
    MelvinMeja skrev 2009-11-21 23:33:00 följande:
    Välkommen hit och grattis till bebis i magen. När har du bf? När opades du?Det jag har fått tänka på är att äta lite oftare, vara noga med vitaminerna, extra provtagning på mvc och dricka mycket. Annars så flyter det på.Har tyvärr fått biverkningen att jag väldigt lätt får magsmärtor liknande tarmvred. Inte alla som får det. Jag har haft otur. Du har rätt att få ett tillväxt ul vid v 32-34 för att kolla att den lilla växer som den ska. De andra tjejerna kan säkert lägga till fler saker. Fråga om du undrar över något.
    TACK så mycket alla för välkommnadet, som sagt så vet jag inte riktigt när då jag ska föda. har inte kontaktat mödravården än (vet inte om det är för tidigt).. jag är precis i början så kanske bara i vecka 5 eller något.
    men tack så mycket för tipsen för här är en tråd ska jag hålla koll.
    jag gjorde min op tror det va för ca 4 år sen om inte lite mer =D .. tiden flyger iväg *s*
  • Anna Paulita

En fråga, ni som är hyffsat nyopererade, typ 1 eller 2 år sedan. Går ni på spec mödravården eller vanlig MVC?

• Utopia
    Anna Paulita skrev 2009-11-23 11:36:47 följande:
    En fråga, ni som är hyffsat nyopererade, typ 1 eller 2 år sedan. Går ni på spec mödravården eller vanlig MVC?
    Man går alltid på vanliga mvc sen är det upp till bm om hon anser att du skulle behöva gå till specmvc för extra koller mm typ om du har låga prover eller om du inte går upp så hon är nöjd eller om hon kanske inte har så mycket vetsakp om själva operationen.
Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid