• Anonym

Kan man vara gravid (typ v.16-17) utan ett plus??

Hej!

Detta blir ett desperat inlägg men jag har haft dessa tankar länge nu och idag blev jag ännu mer fundersam!

Jag och min sambo hade sex sista gången i början på augusti (det har inte blivit av på grund av dels mycket jobbresor och även trötthet efter att ha nuppat som kaniner i 4 år för att få ett syskon till vår femåriga dotter). Fick aldrig mens i mitten av augusti och har egentligen bara småblött lite två gånger sedan dess med 45 dagar mellan dessa gånger. Annars har jag alltid 28 dagars cykel!

Nu till mitt "dilemma". Min mage är jättestor! Ser verkligen gravid ut utan att ha gått upp något i vikt. Två kollegor på jobbet har frågat mig om jag är gravid... Har även mått illa till och från sedan slutet av sommaren. Mensen har ju även som jag skrev ovan mer eller mindre uteblivit, borde ha haft 4-5 mensperioder sedan början på augusti. Har självklart tagit ett flertal graviditetstester men alla visar minus.

Men så idag så hände det något som verkligen fick mig att blir mer fundersam än någonsin. Jag fick foglossning! Hade jätteproblem med det under min första grav. och var sjukskriven 2 månader. Nu har jag så ont att jag knappt tar mig upp för trappen! Har inte gjort något särskilt som kan ha gett upphov till dessa smärtor. Det ilar och gör riktigt ont! Tog ett CB-test som jag hade liggande hemma och återigen minus!

Kan det vara en graviditet? Kan man går så här långt utan att få plus? Är det någon idé att jag ens ringer och kollar? Känner mig så fånig, men dessa smärtor idag fick mig verkligen att böjga tvivla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 14:53
    En liten uppdatering! Jag har alltså fått tid till VUL och provtagning på onsdag. Om det nu funkar, har just nu feber

• Svar på tråden Kan man vara gravid (typ v.16-17) utan ett plus??
  • Anonym (hm)

bättre att kolla än att inte kolla väl?

finns de som aldrig får ett plus!

• Anonym (hm)

Anonym (hm) skrev 2009-11-22 00:48:28 följande:

bättre att kolla än att inte kolla väl?finns de som aldrig får ett plus!
    blev lite konstigt där..
    menade att det finns de som aldrig får utslag på testerna trots att de är gravida!
  • Anonym (mia)

boka pivat ultraljud o kolla.. lycka till

• Anonym

Anonym (mia) skrev 2009-11-22 01:51:44 följande:

boka pivat ultraljud o kolla.. lycka till
    Hur gör man det? Ska jag ringa vårdcentralen eller kan man boka hos gyn direkt?

Någon annan som varit med om något liknande?
  • Anonym

Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro. Det är ju de hormoner man mäter på stickan som gör att kroppen förbereder sig på att vara gravid och som påverkar illamående och annat.

Jag tror inte att du är gravid TS, utan att det är något annat som är fel. Det kan vara en cysta eller något annat som gör att du utsöndrar hormon som påverkar foglossning exempelvis. Många har foglossning flera år efter graviditeten så graviditet är inget måste för att få foglossning.

Du bör definitivt gå och kolla dig oavsett. Något är ju fel, oavsett vad.

Anonym (hm) skrev 2009-11-22 00:48:28 följande:

bättre att kolla än att inte kolla väl? finns de som aldrig får ett plus!
  • Love74

Som de andra säger, boka tid och kolla upp det så slipper du undra. Lycka till!

♥ Felix 051105 ♥ ♥ BF 100321 ♥
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-22 11:10:16 följande:
    Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro. Det är ju de hormoner man mäter på stickan som gör att kroppen förbereder sig på att vara gravid och som påverkar illamående och annat. Jag tror inte att du är gravid TS, utan att det är något annat som är fel. Det kan vara en cysta eller något annat som gör att du utsöndrar hormon som påverkar foglossning exempelvis. Många har foglossning flera år efter graviditeten så graviditet är inget måste för att få foglossning.Du bör definitivt gå och kolla dig oavsett. Något är ju fel, oavsett vad.Anonym (hm) skrev 2009-11-22 00:48:28 följande:
    Jag är helt inne på din linje! Låter ju helt omöjligt att kunna vara gravid utan att få ens en tillstymmelse till plus. Har kännt av foglossningen flera år efter min förra graviditet, men då endast i vissa rörelser och positioner, den här gången så sitter det i konstant. Kan ju faktiskt vara som du säger att det är en cysta eller liknande.

Skall ringa imorgon och försöka få en tid. Uppdaterar er sedan!
  • Anonym (jorå)

Tänk att man kan det. Vet inte hur många test jag gjorde och precis som ts såg jag gravid ut men alla tester var negativa. När jag var i vecka 17 gjordes ett ultraljud och det konstaterades att jag var gravid. tMin läkare sa då att gör man grav test försent visar de i regel minus, kommer dock inte ihåg varför. Lycka till ts

• Anonym (mia)

var på makens jobb.. en äldre kollega berättar för mig om sin svärdotter.. hon hade blivit lite större om magen o folk undrade om hon var gravid.. hon testade många gånger men inget plus.. de åkte till australien på semester o ringde två dagar före jul o berättade att de varit på sjukhuset för hon hade fått magsjukan (detta var vad de trodde) men de gjorde ett ultraljud o hittade en bebis där inne... Hon födde 2 dagar senare... Hon hade rökt o druckit under hela graviditeten o hade ingen som helst aning att hon varit gravid.. O de hade tydlig försökt i över 10 år men inga graviditeter blev det så detta barn kom som en välsingelse.. barnet förddes frisk o glad och är idag 4 år..

Så det kan hända...

Sök på google på tex. uldraljud + klinik + din stad... sök upp sen några kliniker o ring o fråga om tid...

• Anonym

Hoppsan! Verkar som om det inte är helt omöjligt!! Vore såklart ett mirakel, men gud vilken ångest jag skulle få! Har du druckit vin nästan varje helg, feströkt flera gånger, ätit en massa som man inte får och druckit hinkvis med kaffe. Bäst att boka tid så snabbt som möjligt!!

Tack för era svar!!!

Svar på tråden Kan man vara gravid (typ v.16-17) utan ett plus??