lättläst bok till 7 årig kille?
Behöver tips på en bra lättlästa böcker för 7-åringar. Det får gärma handla om sport eller bilar men alla förslag är välkonmna1
Tack!
Behöver tips på en bra lättlästa böcker för 7-åringar. Det får gärma handla om sport eller bilar men alla förslag är välkonmna1
Tack!
Ett alternativ är att göra en egen bok, med bilder och berättelse som barnet känner igen. Jag har gjort en enklare variant till ett yngre barn, och använde då ett fotoalbum med plats för ett "vanligt" foto per sida. Sedan klippte jag ut bilder som jag tyckte passade, och skrev vad det var på bilden.
Hej!
Tam - tiggarpojken är en lättläst, SPÄNNANDE, fantasybok för både pojkar och flickor. Det handlar om en övergiven tiggarpojke som drömmer om att bli drakriddare. Det finns mycket starka personer av bådemanligt och kvinnligtkön i boken och de är helt nyskrivna. Hittills har det kommit ut 3 till 4 stycken och det är fler på gång. Det är finabilder i svart tusch på de flestasidorna och texten är mycket stor.
Rekommenderas!
Min systerson gillade böckerna om LasseMajas detektivbyrå som var julkalender för några år sedan. Tror han var runt 7 då.
Tack för alla tips!
Min 6 åring läser hellre tidningar. Försökt leda in honom på böcker, men det är inte ofta han tar en bok. Men en Kalle sitter han och läser och läser för sina kompisar på förskolan..
Dom här böckerna som finns som en heter bla Spöket i skolan, ny i klassen heter en tror jag dom är rätt bra och lättlästa
Allt med Roald Dahl. Förutom hans vuxenböcker, men de rekommenderar jag å andra sidan till mor och far - riktigt underhållande - passar även utmärkt till läsovana (novellerna).
www.roalddahl.com/
Det finns böcker om Kasper. Handlar om en kille som spelar fotboll. Bla Kasper provspelar, Kasper spelar på stadion.