Dumt felköp av säng - vad göra?
Hej,
Igår köpte jag en säng på IKEA. Min familj var med och tyckte absolut att jag borde köpa en fast modell eftersom det var bra för ryggen (jag har ofta ont i ryggen pga mkt sittande på jobbet). Så efter mycket velande och om och men (det fanns ju så mycket att välja på och det hela verkade så svårt!) lyssnade jag på dem trots att jag var osäker och köpte en fast modell. Köpte även en bäddmadrass som var ganska tjock så jag trodde att den skulle mjuka upp det hela. Men det visar sig att den är ganska fast den också. Så nu har jag en ganska hård säng och är jätteorolig för att det var ett misstag och att jag nu kommer få dras med den och få ont i ryggen av sängen! Jag sov i den en natt och...ja...den var ganska hård. Har ont i ryggen men det är svårt att säga om det är pga sängen eller om det är en del i det vanliga ryggontet. Vad ska jag göra? Kan man vänja sig vid en hårdare säng? Jag kan ju inte lämna tillbaka sakerna då de är öppnade och det inte är något fel på dem, jag bara valde fel. Kan man rädda situationen på något sätt? Köpa en annan bäddmadrass? Hjälp...