kan man lägga på Emla innan håltagning i örat??
Kanske en dum fråga men min dotter på 3 1/2 vill ta hål i öronen och jag undrar om man kan lägga på emla kräm en timmer innan??
Kanske en dum fråga men min dotter på 3 1/2 vill ta hål i öronen och jag undrar om man kan lägga på emla kräm en timmer innan??
Låt henne inte ta hål i öronen så löser sig det =) Rsiken för allergier är ju betydligt större än att hon kommer att få ont precis vid håltagningen, för att inte tala om hur ont det kan göra vid infektioner senare.
Hör med stället där ni ska ta hål först ang detta, många ställen har ju (tack och lov) även åldersgräns.
varför låter du henne bestämma det i den åldern?
som förälder ska man väl sätta gränser för sina barn?
en 3½ åring som "vill" ta hål i öronen?????
VÄNTA det är STOR risk för allegier! En 3½ åring kan vilja vara "fin" i örhängen MEN det går lika bra med clips/klister örhängen!!!!
Hon (antar nu att det är en hon) kan fastna med örhängena och skada sig (även om man inte har hängande kan de fastna) en kompis kan dra i dem vid lek/osams...
nickelallergier ökar och ökar..ÄVEN om man "bara" har "säkra" örhängen finns risken efter som de "säkra" inte alltid är så säkra (har i min omgivning bla en teje som var 6 när hon tog hål, hade läkehängen av plast och sedan sk "säkra" örhängen antingen guld el "nickelfria silver hängen"...hon har i dag 4 år senare nickelallergi...får utslag av jeansknappar,klockor mm)
har jag sagt att hon bestämmer detta bara för att jag skrev i ts att hon ville??
Jag har bestämt att hon ska ta hål och det var bara en tanke med emla salvan.....
varför har du bestämt att hon ska ta hål?
Anonym (undrar) skrev 2009-11-22 13:21:38 följande:
Många seriösa håltagningsställen har åtminstone 7 årsgräns, flera ännu högre.
Känns väl mest som en icke-fråga. Småbarn ska inte ha hål i öronen så då är eventuell smärtlindring irrelevant.
det är bra.
Min dotter är också 2 ½ och "vill" ha hål i öronen. Hon har tjatat, men jag förstår ju självklart att hon inte förstår vad det innebär.
För mig finns ingen anledning att göra det på henne nu, det får vänta.
Tänk på lilltjejen, att ta hål i öronen så tidigt är mer en "kolla vad söt" grej. Tycker inte man behöver smycka barn på det sättet, dem är fina som dem är!!