• Anonym

Kan man få tillbaka redan raderad historik??

Min sambo har vart medlem på många skumma sidor, det jag kan se är borttaget, men han raderar fortfarande all historik på datan, så nu undrar jag om man kan få tillbaka allt som raderats? Har en magkänsla av att det är något han döljer,och det hjälper inte att prata med honom..

• Svar på tråden Kan man få tillbaka redan raderad historik??
  • teacherspet

Japp det går att hitta filer som raderats med program som tar tillbaka filer som raderats, men det krävs lite kunskap, tid och arbete.

Recuva heter ett gratisprogram som klarar det:

www.piriform.com/recuva

Annars kan man oftast logga trafiken i brandväggen (som sitter mellan datorn och Internet) om den har sådana funktioner, men även här gäller att man måste veta hur man gör.

• Anonym

Fundera en stund på vad du ska göra med informationen du hittar, om ni ändå inte kan prata med varandra?

Som jag ser det har ni större problem än hans surfande.

• Anonym

Ja vi har ett större problem, tydligen är han otrogen och har varit flera gånger, men han vägrar erkänna, så nu gör jag vad som helst för att få bevis..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-22 22:55:34 följande:
    Ja vi har ett större problem, tydligen är han otrogen och har varit flera gånger, men han vägrar erkänna, så nu gör jag vad som helst för att få bevis..
    Och när du väl har dina bevis - vad ska du göra då?
    Eftersom ni inte kan prata med varann?
  • Anonym (kaos)

Tycker du ska lita på din magkänsla, det gjorde jag och det jag fann var bedrövligt. Då hade jag också frågat och frågat innan och han hade ljugit mig rakt upp i ansiktet. Dessutom anklagade han mig för att inte lita på honom och var rejält arg. Detta hände för ett halvår sen och vi går nu i FR men tilliten är nog förstörd för lång tid framåt. Men som någon frågade, vad ska du göra med dina eventuella bevis? Ska du välja att blunda för det är enklast eller ska du gå hela vägen-det kan bara du svara på. Hoppas att din magkänsla inte är lika bra som min utan att du har misstagit dig- men i så fall kanske ni behöver prata om det också. Lycka till!

• La Lola
    Anonym skrev 2009-11-22 22:55:34 följande:
    Om du vet att han varit otrogen, vad mer behöver du veta?
    Då är det väl bara att välja väg därifrån?

Lämna honom tycker ju verkar vara bäst då.

O även om du inte vet eller får bevis så är han ju redan skyldig i dina ögon så varför hålla ihop då?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Anonym

La Lola skrev 2009-11-23 08:00:27 följande:

Om du vet att han varit otrogen, vad mer behöver du veta?Då är det väl bara att välja väg därifrån? Lämna honom tycker ju verkar vara bäst då.O även om du inte vet eller får bevis så är han ju redan skyldig i dina ögon så varför hålla ihop då?
    Där instämmer jag, du ts litar ju inte på honom, han har redan bedragit dig så vad finns det kvar att bygga på?
    Hur mycket bevis behöver du för att han inte är mannen i ditt liv?
  • Anonym

Vi pratar med varandra, han vet hur jag mår/känner men han förnekar.
    Om jag får fler bevis hoppas jag på ett erkännande, då kanske det går att rädda vårt förhållande, men utan bevis kommer det inte gå..
    Jag har nog bestämt mig för att lämna honom ändå, men är ingen bra tidpunkt just nu - och nej jag vet det finns ingen bra tidpunkt för sånt.

• trisha

Öppna internet explorer, tryck på verktyg och sedan internetalternativ. Under historik trycker du på inställningar och sedan visa filer. Där sparas alla sidor och så vidare man varit på även om man raderar historiken. Om du vet någon sida han varit inne på förut och vill se om han varit inne på den den senaste tiden kan du skriva in adressen i webbläsaren sedan stänga ner den sidan och ta upp en ny internetexplorer. Sedan trycker du på favoriter, historik och sedan högerklickar du på den sidan du vart inne på och sedan trycker du på dt som står längst ner på rullremsan du får upp (kommer inte ihåg vad det står på svenska, står properties på våran för att vi har engelska som språk på vår). Då kan du se hur många ggr han varit inne på sidan.

Svar på tråden Kan man få tillbaka redan raderad historik??