• CHARLATAN

13 veckor och konstant gnällig.

Har en dotter på 13 veckor som har varit gnällig ibland, glad ibland, lugn ibland, ja humöret har varierat men det har alltid gått att få henne glad när hon varit ledsen. Nu sen en vecka tillbaka är det gnäll i princip HELA TIDEN. Nu går föräldraskapet nästan enbart ut på att stå ut med gnäll/skrik/gråt från att hon vaknar till hon somnar. Hon somnar heller inte av sig själv utan vi har fått vagga henne till sömns, men nu panikskriker hon då också. Ska det vara så här? Är det en utvecklingsfas? Undrar ni nåt om hur hon är/vad vi gör, fråga gärna.

• Svar på tråden 13 veckor och konstant gnällig.
  • CHARLATAN

Nej vi ger ersättning. Hon får innan hon somnar, för det somnar hon av, sen vill hon ha lite när hon vaknar, och så lite där emellan. Tror inte det är för att hon är hungrig. Hon följer sin kurva bra.

• Gestilja

Hon kanske har magknip. Testa att ge ca 1-2 tsk rapsolja i 1 mål ersättning om dagen och sen kanske även minifom och/eller semper magdroppar.

• CHARLATAN

Är det bara endast som kan vara problemet? Finns det perioder då de kan gnälla mer, bara för att det SKA vara så?

• CHARLATAN

Och det här med magen, vi gav minifom och semper magdroppar och rapsolja fram till för en och en halv månad sen då magen blav helt bra. Har inte märkt av något sånt efteråt. Det är först nu för en vecka sen hon blev helt extremt gnällig.

• Gestilja

Så kan det också vara ibland, att det är någon utvecklingsfas/period som gör att doom gnäller/skriker mer men eftersom det låter som det ändå är ganska mycket mer skrik och gnäll så känns det som om det kanske just kan vara magen som spökar.

Just barn som äter ersättning har ju lite lättare att få lite mer mag ont den första tiden. Min yngsta dotter va så och vi körde med både rapsolja/minifom och semper magdroppar och då blev det en markant skillnad.

• JoJo2222

charlatan. jag har en pojke på 12 veckor och jag har exakt samma bekymmer som du!! vet inte vad det e med honom. jag vet när han har ont i magen o när han inte har det för då gråter han på ett särskillt sätt. nu bara gnäller han o inget passar. kan ha en kort glad period då o då men sen blir han skrikig igen, jätte jobbit, jag förstår ingeting..

• miatilda090920

så är min dotter med på 9 veckor.

jag köpte boken växa upp och upptäcka världen, den var och är bra för min del vad gäller henne

• miniz

har en dotter på 2 ½ månad hon är också gnällig mest hela tiden och hon har diagnosen kolik, men detta är inte sånt gnäll..... Det 'r jätte jobbigt, men tror det är en utvecklingsfas jag med....har en son på 2,5 år men kommer inte ihåg detta *skratt*

Så utvecklingsfas tror jag mer på, jag kör semper/minifom på dottra också....

Boken den har jag med fick jag när jag väntade sonen den är klockren :P

• SandraP81

Hohoho!!

har en dotter på 13 v som beter sig EXAKT som din!! hon har i en vecka varit otroligt gnällig o skrikig o allmänt missnöjd hela tiden nästan! Sen har hon fått svårt att somna, fått köra henne i vagnen flera ggr om dagen o även svårt att koppla av o äta! Hon äter typ 10 sek sen tittar hon upp o pratar en massa eller blir jättearg o håller på o släpper o tar tag heela tiden.

Ska tilläggas att det har hänt en massa saker, hon har lärt sig o vända sig från mage till rygg, hon har börjat prata en massa (joller) och börjat greppa ordentligt. Även dra sig upp till stående mm.

Tror absolut det är en fas, hoppas den går över ruskigt snabbt!

• bili

Jag rekomenderar också boken! Just mellan vecka 12-13 så sker en mental utvecklingsperiod. (+ - nån vecka). Och då blir barn ofta gnälligare.
    köp boken så känns det lättare. Det gör det för mig i alla fall.
    Min dotter blev 13 veckor igår. (:

• CHARLATAN

Vad skönt att andra har det likadant :p Tycker ju att om det vore magen så skulle hon varit gnällig den månaden vi inte använt minifom också. Och hon är ju glad.. ibland.. i en liten stund. Och sen gnäll gnäll gnäll. Det verkar vara en utvecklingsfas men man känner sig ju ändå som världens mest oengagerade och tråkiga förälder när allt man gör är "fel". Har dock lyckats lugna henne något framför Playhouse Disney på Youtube, haha.

• Alexandria

Läs "att växa och upptäcka världen", stämmer bra in på min dotter (men stämde aldrig in på sonen). Kanske förklaringen ligger i att din bebis är inne i ett utvecklingssprång.

• CamillaJ82

Min dotter är tio veckor och gnäller o är ledsen hela tiden. Hon kan vara glad en liten stund, men sen blir det gnälligt och man måste bära runt på henne i lägenheten i flera timmar ibland.

Tycker hon sover otroligt dåligt på dagarna, ca 30 min, sen vaken 3 timmar, sover 30 min o vaken 3 timmar o så håller det på tills kvällen. Än så länge sover hon relativt bra på nätterna. Men gnyr otroligt mycket o bökar som bara den.

Hoppas denna fas går över snart för det börjar bli otroligt jobbigt!

Svar på tråden 13 veckor och konstant gnällig.