• fdavidsson

Cancer i ögat?

Jag har haft en knöl i ögonlocket nu i ca tre månader. Jag har hela tiden tänkt att den ska försvinna av sig själv, typ som en vagel. Saken är den att jag har haft 'vaglar' tidigare och skillnaden är att denna aldrig har gjort ont. Nu börjar jag bli rädd för att jag fått cancer. Ska ta mig till vc imorgon.
    Snälla är det någon som har hört något liknande tidigare?

• Svar på tråden Cancer i ögat?
  • summertime123

min son har haft en fettknöl i ögat i kanske ett halvår nu. EFtersom den inte gör ont så har vi inte gjort ngt åt saken. Skulle den orsakat smärta har läkarna sagt att man kan typ skära bort den lr ngt men på så små är det onödigt om den inte orsakar besvär. Kan ju vara ngt liknande som du har. Kontakta VC imorrn!

• fdavidsson
    summertime123 skrev 2009-11-22 15:31:37 följande:
    min son har haft en fettknöl i ögat i kanske ett halvår nu. EFtersom den inte gör ont så har vi inte gjort ngt åt saken. Skulle den orsakat smärta har läkarna sagt att man kan typ skära bort den lr ngt men på så små är det onödigt om den inte orsakar besvär. Kan ju vara ngt liknande som du har. Kontakta VC imorrn!
    Okej. Nu kan jag ju andas liite iaf. Jag har tänkt på svullna körtlar men sånna har man väl inte i ögat? Tack för ditt svar! :) Ska ringa det första jag gör när jag kliver upp till morran!
  • summertime123
    Okej. Nu kan jag ju andas liite iaf. Jag har tänkt på svullna körtlar men sånna har man väl inte i ögat? Tack för ditt svar! :) Ska ringa det första jag gör när jag kliver upp till morran!
    de sa iaf att det hette fettknölar o de kommer p.g.a. bakterier. Hans sitter på sidan av ögonlocket! Det är säkert inget farligt, hoppas allt går bra på vc!
  • Myran 08

Min man fick en kronisk vagel som de kallar det för (vi var hos läkaren) och när den inte försvann på 3 månader så beslutades det att den skulle tas bort. Vart gjort på 10-15 minuter. Han tog bort den på ögonmottagningen. Efter det har han inte haft några besvär.

• Jennnyn

Man kan få konstiga små knölar här och var utan att det behöver vara cancer. Dock tycker jag att du kan kolla upp den för säkerhets skull.

Får man cancer i ögat brukar synen förändras, man kan till exempel uppleva som "blixtar" då och då i synfältet. Eller kan man börja se suddigt utan anledning. En anhörig till mig drabbades av cancer i ögat. Hon är dock frisk idag.

Svar på tråden Cancer i ögat?