Skrev just i en annan tråd om foglossning och FK, klipper in det:
"Fick igenom min heltidssjukskrivning hos FK för ca 2 veckor sedan, varit hemma i 2,5 månad nu pga grav foglossning. När jag först fick avslag på 100%, skulle enl FK söka jobb på 50% pga att min tjänst (tandhygienist) bara var på 60%, så rekommenderade kvinnan jag pratade med på FK att jag fick ett nytt mer utförligt intyg på hur mina besvär förvärrats samt skrev ett eget brev och berättade hur jag mådde/vilka begränsningar foglossningen sätter för min vardag (beskrev bl.a min ständiga smärta, svårt ta på/av kläder, knappt någon sömn, koncentrationssvårigheter pga sömnbristen, kan gå ytterst korta sträckor m kryckor och blir annars skjutsad i rullstol av sambon). Sagt och gjort, en vecka drygt efter att jag skickat in papperen ringde samma kvinna upp och meddelade att det stod helt klart att jag skulle få sjukskrivning på 100%. Det är tråkigt att de inte litar på första läkarens utlåtande men jag är ändå nöjd med den kontakt jag haft med FK."
När jag var hos första läkaren frågade jag rent ut hur ont man ska ha för att bli sjukskriven (kunde då inte gå utan kryckor), det är ju helt individuellt och man har ju inte så mycket att jämföra med om det är första graviditeten tex. Men, han sjukskrev mig till 100% men var tyvärr lite knapphändig i sitt utlåtande, så därför fick jag gå igenom ovanstående, då en annan läkare än första gången. Båda dessa läkare var MVC-läkare.
Stå på dig, mår du inte bra ska du få bli sjukskriven, och beskriv för FK hur foglossningen begränsar dig. De kan vara mänskliga och förstående de med, hur konstigt det än låter..