• Jonthes moster Milla

Lös mage i slutet av grav...

Undrar om det är vanligt att man har lös mage så här några veckor innan BF? Har ju hört att när värkarna börjar att man kan få det, men undrar om man kan få det flera veckor innan?

Jag är i v. 37 och har haft det sen 1-2 veckor tillbaka. Innan det va man ju liksom hård pga järntabletterna.
    Jag får jättemagknip och ibland kan jag vakna av det och gå på natten...(Ursäkta ämnet men vill gärna veta om det finns fler än jag som har/haft det så?)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lös mage i slutet av grav...
  • 2barnsmorsa

Jonthes moster Milla skrev 2009-11-22 16:39:07 följande:

Undrar om det är vanligt att man har lös mage så här några veckor innan BF? Har ju hört att när värkarna börjar att man kan få det, men undrar om man kan få det flera veckor innan?Jag är i v. 37 och har haft det sen 1-2 veckor tillbaka. Innan det va man ju liksom hård pga järntabletterna.Jag får jättemagknip och ibland kan jag vakna av det och gå på natten...(Ursäkta ämnet men vill gärna veta om det finns fler än jag som har/haft det så?)Tacksam för svar!
    Jag är bara i vecka 20 och har redan börjat bli lös i magen gemfört med vad jag har varit...
  • Jonthes moster Milla

Snabbmakaronen: Men äter du järntabletter?

• pluvdo

Jag har varit lös i magen sen jag blev gravid. Inte akut så jag behövt gå upp på nätterna, men ändå. Dålig i magen.

• mamma till pyret

Sådär har jag med blivit, är i v.25 nu, och jag äter järntabletter. Men har haft väldigt mkt sd sen v.14-15, så jag vet inte om det beror på det.

• 1982

Jag är i v 39 och känner igen det där med lös mage. Det är dock mitt första barn så jag vet ju inte om det beror på att förlossningen är på G. Hoppas hoppas...

• Jonthes moster Milla

Tack för svaren!

Jag har ju haft sen ett par veckor tillbaka mera sammandragningar som blivit kraftigare, kanske beror på det då. Kroppen förbereder sig väl kanske...

• Vixen

Jag tror att SD påverkar rätt mkt. Jag blir det nämligen även när jag har mensvärk (har problem med kraftiga kramper vid mens)

Minns i och för sig inte hur det var några veckor innan BF förra gången (då jag hade en hel del SD), men jag vet att när det "satte igång " så fick jag springa flera gånger innan vi åkte in.

• Minxy

Jag har haft näst intill förstoppning hela graviditeten, men för mindre en en vecka sedan så hände nåt. Först blev jag bara "normal" i magen, men sen fick jag nästan som diarré! Så fort jag fick en SD/frvärk var jag tvungen att springa på toa och göra nummer 2.

Är nu i v.39 (38+1) och hoppas det drar igång snart. Med första barnet hade jag samma "problem" från v.34 ungefär och han kom inte förrän i v.39!

Men jag måste ju säga att jag föredrar lös i magen framför hård i magen...

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Jonthes moster Milla

Då beror det nog på SD, har ju en del molande värk nu oxå som känns som mensvärk och vid mens så va jag ganska dålig i magen. Ingen ide att spekulera mera då kanske, det är som det är och det är nog kroppens sätt att förbereda sig, är i v.37 nu går in i v.38 på torsdag. Bebisen kanske vill komma snart, hoppas det! =)

• 4blommor

Jag har hört att kroppen 2 veckor innan förlossning tömmer bajs-tarmen ;) Hörde detta av en barnmorska =)

Detta stämnde på mig.... =)

Svar på tråden Lös mage i slutet av grav...