• Anonym

hur blir man av med munsår?

jag brukar ha munsår då och då främst om jag stressar. dessa brukar jag lätt bota med anti eller vectavir. det går bort på några dagar. har även testat munsårs plåster.

men nu har jag ett envist som inte vill försvinner jag har dessa alltid på samma ställe. i höger mungipa.

jag behöver era tips. nu vad kan jag göra mer än använda dessa krämer?

skäms över detta nu när det varit så länge därför jag inte vill visa vem jag är.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 19:30
    kanske ska vara tydlig det har blivit bra och kommit tillbaka direkt. det är munsår. jag har haft det förr....

• Svar på tråden hur blir man av med munsår?
  • Anonym (sprit)

Jag brukar ta handsprit eller alsolsprit på en tops och dra på.. Kanske itne det bästa, men munsåren försvinner.

• Anatha

Går det inte bort är det förmodligen inte munsår. Du har förmodligen fått en spricka i mungipan som även är infekterad. De kan vara svårläkta och jag tror inte de blir bättre av att behandlas med produkter för munsår.

• Åskan

Håller med sistnämnda. Munsår går ju alltid över (däremot kan de ju envist komma tillbaka gång på gång). Det är nog nåt annat då.

• Anonym

Anonym (sprit) skrev 2009-11-22 19:22:57 följande:

Jag brukar ta handsprit eller alsolsprit på en tops och dra på.. Kanske itne det bästa, men munsåren försvinner.
    hur ofta gör du det??
Svar på tråden hur blir man av med munsår?