Emmaljunga Edge duo sport chassi
Hej på er!
e det någon som har Emmaljunga edge duo med sport chassi?
va tycker ni om den vagnen?
Hur lång leveranstid va det på den då ni köpte den som ny?
Tacksam för svar... Anna
Hej på er!
e det någon som har Emmaljunga edge duo med sport chassi?
va tycker ni om den vagnen?
Hur lång leveranstid va det på den då ni köpte den som ny?
Tacksam för svar... Anna
*puffar*
Den är helt underbar att köra. Lätt och smidig och jag är såååå nöjd med min.
Har en 09:a och fick vänta ca 8 veckor. Men man får räkna med ca 10-12 veckor ungefär beroende på färgen.
Otroligt rejäl o stabil, men tung!
Älskar vår fortfarande och dottern är 2 år och 3 månader. Visst är den tung att lyfta in å ur bilen men helt underbar att köra!
Liggdeln är stooor och kan användas länge. Vår dotter sov middag i den tills hon var 16 månader. Liggdelen har även en platta i botten som man kan höja som ryggstöd. Började använda sittdelen först vid 8 månader men bytte till liggdel när hon skulle sova middag.
Vi funderar på en Duo Edge. Men har funderat lite på vilket chassi som är bäst.
Har en bekant som kört sina två pojkar i en Duo Edge med sportchassi, modellår 2002, och den har varit bekväm tycker jag som "lånat" pojkarna ibland. Säkert är det förbättringar på dom här nya modellerna.
Det enda jag oroar mig för är att den är stor och jobbig för bilfärder. Men det kanske är något man får överleva då vagnen annrs verkar rejäl. Bra med stor liggdel bland annat.
Vi köpte en begagnad duo edge med sportchassi på blocket (en -06'a). Ser ut som nytt och fungerar suveränt! Teleskopskaftet passar oss perfekt då jag är kort och sambon är 2 meter lång. Håller med om att chassit är lite tungt och klumpigt att lasta i och ur bilen, tar också ganska mkt plats men det är det värt tycker jag.
Mycket stadig vagn, man kan köra över vad som helst med den (nästan ) samtidigt som barnet sover sött eftersom det är bra fjädring och lufthjulen ger ett mjukt gung liksom.
Tycker hela konstruktionen känns stabil och säker.
Liggdelen är stor och kan användas länge, dessvärre verkade min tös få nån sorts klaustrofobi där vid tre månader och gallskrek såfort hon kom i vagnen så det blev att byta till sittdelen som var öppnare (då blev hon nöjd och glad ??), men den gick ju att bona om ganska bra också
Tackar för alla svar... Längtar efter bäbis å vagnen sen blir de långa prommisar =)
både här i söder å ibland i norrland =) så de e bra om den klarar av snön
Vi köpte våran edge duo kombi 07 och nu har vi den till våran andra son! Älskar den fortfarande lika mycket. Som liggvagn tycker jag inte alls att den är tung att köra, men som sittvagn är den ju klart tyngre. Men vi har varit supernöjda med den.
Skulle sålt den när vi köpte syskonvagn, men det kunde vi inte, älskar den för mkt.
Stor och rymlig liggkorg, ombonad och mysig, hög och bra när man har den som liggvagn. Vi har med teleskophandtaget, kanonbra. Stabilt och bra, inte sådär gipigt som ett annars ställbart handtag kan bli. det enda är väl att handtaget på teleskptchassiet kan glida lite när den är tungt lastad och man bumpar den ner för en trappa, men det är ju inget som påverkar vagnens kvalite, man får skruva upp bara å sänka ner handtaget igen när man är nere för trappen.
Enda nackdelen var ju leverantiden, vi beställde runt mitten av juni och vi fick en väntetid på 10veckor. Våran son föddes 17 okt, 3 veckor för tidigt och då hade vagnen ännu inte kommit, den 27 okt kunde vi hämta ut vagnen.
Har oxå en beggad 06:a, så jag kan inte säga om leveranstider, men övrigt har jag ju åsikter om
Plus:
-STOR korg, bra om man får barn som behöver byltas in vintertid medans de ännu använder liggdel. Vi valde Edge för att den var störst och vår bebis antagligen skulle hunnit växa ur andra vagnar innan vintern var över.
-Skön att köra.
-teleskopskaftet
-det vändbara handtaget, kör man sönder ena bromsen kan man vända det hela och klarar sig tills man får det reparerat
Minus:
-Korgen. Den hänger hopplöst lågt och tar snabbt i om man kör i terräng.
-teleskophandtaget, känns olustigt att dra den i trappor
-det vändbara handtaget, det är lätt h'nt att man glömmer på vilken sida man bromsat och kör sönder bromsarna
-vikten in och ut i bilen, den tar även mycket plats i trunken, farmare nästan ett krav.
som du ser är vissa både + och - men det är ju ofta så, saker är på gott och ont. Vill förtydliga att vi inte haft några som helst bekymmer med tetehandtaget i trappor, jag tycker bara det är obehagligt.