Hur ska jag göra med min kära spelmissbrukare?
Hej jag behöver verkligen ett klokt råd!
Är ihop med, men bor ej ihop med min älskling sedan många år, vi har barn.
Han har ett spelmissbuk som upptar all tid, som styr allt, och som jag måste anpassa vårt liv efter. Vi träffas när han vill ett par ggr i månaden i 95% av fallen..
Tillsammans har vi inga planer om varken semester eller framtid, träffar inga gemensamma bekanta eller familj. Känns som han tar mig för given att jag skall finnas där alltid...och sköta allt för övrigt, då han ytterst sällan ställer upp.
Jag känner mig så urholkat på kärlek och samhörighet. Det här är mannen jag förälskade mig i, som jag skaffade barn med..och vill dela livet med..vilket jag talat om för honom och att jag önskar han drar ner på spelandet o ger oss mer tid tillsammans men han vill inte. Han säger jag måste acceptera det annars får jag dra. Samtidigt säger han att han älskar mig...den kärleken kan jag varken se eller känna.
Hoppas ändå att de skall lösas då jag vet att ett beroende kan bli så starkt att det förstör mycket..eller är jag för naiv? Vad kan jag göra för att hjälpa honom ur detta spelberoende ( han vill inte själv)? Jag MÅSTE avsluta vår relation annars.