• madness

Nya partner gillar inte barn

Hej hej..

fritt fram för vem som helst att tycka och tänka här såklart... hittade ingen rubrik jag var förtjust i...

Kort fråga egentligen... jag är skiljd sedan 1 1/2 år och har träffat en ny sedan drygt 1år.. barnen älskar henne, det är inte problemet...

Hon har i 37år haft inställningen att hon inte vill ha barn... och där är problemet.. hon vill inte bo ihop eller göra saker ihop mer än vid undantag och hon kan inte tänka sig att gifta sig... på grund av att jag har barn...

Hur skall jag reagera på detta ? Jag älskar henne och hon mig... men det känns som om jag lurar barnen på nåt om jag fortsätter med detta med vetskapen om att hon inte vill engagera sig i barnen...

Hon kan ju komma att ändra sig på sikt men som hon känner nu vill hon fortsätta som särbo och bara umgås när barnen är hos sin mamma...

tacksam för tankar...

• Svar på tråden Nya partner gillar inte barn
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Om man skall ha en relation som håller i längden behöver man vara överens om hur det gemensamma livet skall se ut. Ni verkar stå väldigt långt ifrån varandra när det gäller sådana värderingar. Det kan bli svårt för dig i längden om hon inte vill engagera sig i dina barn. Det kan leda till att ditt liv blir väldigt uppdelat. Räkna inte med att hon kommer att ändra sig utan utgå från vad hon säger. Ni kan prata mer om hur ni vill leva och hur det kommer sig. Titta lite på hur ni själva vuxit upp och vilka erfarenheter det har gett er. Om ni inte kommer överens så får du ta ställning till om du vill leva på hennes premisser.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Nya partner gillar inte barn