• cta

Cypern eller Mallorca???

Jag och min man ska boka en resa till sensommaren tänkte vi.Blir vi 2 och våra 3barn på då 6,4,4år.
    Funderar mest på Fritidsresor till Cypern eller Mallorca.
    Också lite inne på Turkiet eller Kreta.
    Vad har ni andra för tips med 3 små tjejer och vad tycker ni om något av dessa ställena?

Jag känner helst för blue village på Cypern,någon som varit på det?

• Svar på tråden Cypern eller Mallorca???
  • Marie1978

Jag rekommenderar verkligen Sunwing Resort Alcudia på Mallorca!!!

Helt underbart för barnen. Ca 45 min transfer från flygplatsen, långgrunt vatten, stor härlig sandstrand, endast gångväg mellan hotellet och stranden (=man kan låta dem springa fritt utan att vara rädd för bilar), lekplats precis vid restaurangen, nyrenoverat!

Vi kommer garanterat att åka dit igen och så har jag inte känt på något annat ställe!

• Marie1978

Glömde: Ligger i en vik så det blir inga höga vågor. Miniland med Lollo och bernie och en bra barnpool med vattenrutchbanor

• Marie1978

Glömde igen... Gillar spanjorer mer än cyprioter. Nu ska jag inte försöka övertyga dig längre. Hoppas ni hittar något!

• zoe83

har varit på sunwing resort i fig tree bay cypern, helt underbart! ska dit igen i maj!

• mammiz77

Kan varmt rekommendera Alcudia på Mallorca.
    Kika på Viva Tropic (ving) Ett superbra hotell för barnfamiljer!

• Gustie

Åkte också till Mallorca i somras med en 2,5-åring, en 14-åring och en 16-åring..

Kanon..hade All Inclusive och det passade vår familj perfekt, ta mat och dricka när ni vill.

Stranden i Alcudia är underbar för småbarnsföräldrar, långgrund.
    Rekommenderas varmt!

• Jenna82

Rekommenderar bägge ställena! Har vart på Mallorca 2ggr med våra barn och en gång på cypern.
    Alcudia Pins på mallis och callisto på cypern.

• Sunset 79

båda är bra.Möjligen lite hettare klimat på cypern.de har långgrunt vatten på båda ställena.Finns nog lite mer att göra på mallorca

• jesslin

Inte varit i Mallorca men på Cypern 5 gånger.  Senast Blue village callisto. Barnvänligt ställe. Gillar dock fig three bay bättre än Aiya Napa. Inte bott på blue village där men på grannhotellet och vi fick använda deras pool och så. Hade bättre barnpool än vår.

Äldsta var 11 månader då så vi tyckte att det var onödigt med blue village då. Men nu var hon med i bamseklubben denna gång. Och såvar det  barnunderhållning båda på dagen och kvällen. Kom clowner till poolen, bamse och de hälsade på. frukostparty med bamse och födelsedagsfest med coco var hon också på.

Vi var där i Spetember och det var varmt och skönt. Fast det regmade faktiskt några gånger men det var oväder i turkiet och grekland som kom dit i mildare form skulle jag tro.
    Sofia gillade bamseklubben och hon blev 5 i oktober.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin
    zoe83 skrev 2009-11-23 21:42:28 följande:
    har varit på sunwing resort i fig tree bay cypern, helt underbart! ska dit igen i maj!
    Den ligger väl i Ayia Napa? Eftersom callisto ligger brevid.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Cypern eller Mallorca???