• nattsyster

    Hjälp, jag har svininfluensa!!!

    Blev ikväll uppringd av doktorn som meddelade att jag testat positivt för svininfluensan.. Har astma (visserligen lindrig) men därför testades jag när jag sökte vård. Finns det flera som är sjuka i svinis just nu? Lite orolig är man ju...

  • Svar på tråden Hjälp, jag har svininfluensa!!!
  • hbsson

    Har inte de själv, men tänkte fråga hur du mår o så? hur är symptomen? Du verkar inte dödssjuk eller bara de att det inte märks?

  • Parenthood

    Det finns massvis med folk som har svinis, dom läser just bara inte din tråd.

    Krya på dig!

  • nattsyster
    hbsson skrev 2009-11-23 23:24:34 följande:
    Har inte de själv, men tänkte fråga hur du mår o så? hur är symptomen? Du verkar inte dödssjuk eller bara de att det inte märks?
    Jag insjuknade akut i feber och frossa i fredags, sedan sov jag i typ ett dygn, orkade bara gå upp för att ta nya tabletter o gå på toa. Har haft alla symton, feber, hosta, muskelvärk, yrsel m.m Idag är jag feberfri och mår ok. Är dock väldigt matt fortfarande..
  • Chaplin
    hbsson skrev 2009-11-23 23:24:34 följande:
    Har inte de själv, men tänkte fråga hur du mår o så? hur är symptomen? Du verkar inte dödssjuk eller bara de att det inte märks?
    Är dödsjuk ett kriterie för svininfluensa???

    Jag har själv haft svininfluensa och börjar tillfriskna. Har varit sjuk i två veckor. De första 4 dagarna var värst. Sedan lade sig influensa symptomen och så tog öroninflammationvid och den vill inte ge med sig, trots penicillinkur.
  • HäxanSurtant3
    nattsyster skrev 2009-11-23 23:37:03 följande:
    Jag insjuknade akut i feber och frossa i fredags, sedan sov jag i typ ett dygn, orkade bara gå upp för att ta nya tabletter o gå på toa. Har haft alla symton, feber, hosta, muskelvärk, yrsel m.m Idag är jag feberfri och mår ok. Är dock väldigt matt fortfarande..
    då är du väl på bättrings vägen!
  • nattsyster

    Ja, det hoppas jag verkligen.. I och med att jag har astma så oroar jag mig lite dock, men om man skulle blivit andningspåverkad borde jag väl blivit det i helgen när jag var som sämst?

  • HäxanSurtant3
    nattsyster skrev 2009-11-23 23:41:43 följande:
    Ja, det hoppas jag verkligen.. I och med att jag har astma så oroar jag mig lite dock, men om man skulle blivit andningspåverkad borde jag väl blivit det i helgen när jag var som sämst?
    på dag 4-5 brukar försämringen komma_OM den kommer...
  • hbsson

    Låter som du börjar bli bättre iaf, skönt de. Tydligen räknas man som frisk igen efter 1-2dgr utan feber, enligt 1177

  • catarina06

    En liten fråga.

    Min son har infektionsastma och blev superdålig för snart 2 veckor sedan.
    Han var så ledsen och bara grät. Kunde knappt ligga still i sängen. Bara lå och vred sig. Fick åka upp med honom akut 2 gånger samma natt för att hans andning var katastrofal. Något vi gjort förut men denna gången var det annorlunda. Han fick tillslut betapred och blev bättre dagen efter.

    3 dagar efter det blev jag sjuk. Och jag har aldrig vart med om något liknande. Komaliknande trötthet. Hade så sjukt ont i kroppen, i varenda led. Och stans frossa. Men ingen feber. Alla symtom på feber. Men den fanns inte där.

    Nu har min sambo blivit sjuk. Han blev sjuk i fredags. Exakt samma symtom som mig. Sjukt ont i kroppen. Alltså, det känns som om man blivit överkörd av ett tåg. Frossa som bara den. Huvudvärk.
    Men ingen feber.
    Han säger precis som mig. Att det är något helt annat än vad han någonsin upplevt.

    Min fråga är, kan det här vara svinis?
    Alla är vaccinerade, men jag blev sjuk bara några dagar efter sprutan. Min son var dock inte vaccinerad när han blev sjuk. Och han blev sjuk först. Dagarna innan vi blev sjuka var hos besök hos en familj som dagarna innan legat helt däckade.

    Jag trodde först att det kunde vart en reaktion på vaccinet. Men det är över 3 veckor sen min sambo vaccinerade och han blir sjuk nu. Så det känns ju inte som att det skulle vara vaccinet.

    Har hört om flera andra som haft samma symtom. Mått riktigt riktigt dåligt men som inte haft feber.

    Det är inte så att jag oroar mig för att det är svinis. Hade bara vart en befrielse att få veta om det är det. Slipper man gå och noja över det mer liksom.

  • förnuftokänsla
    catarina06 skrev 2009-11-24 06:17:26 följande:
    En liten fråga.Min son har infektionsastma och blev superdålig för snart 2 veckor sedan.Han var så ledsen och bara grät. Kunde knappt ligga still i sängen. Bara lå och vred sig. Fick åka upp med honom akut 2 gånger samma natt för att hans andning var katastrofal. Något vi gjort förut men denna gången var det annorlunda. Han fick tillslut betapred och blev bättre dagen efter. 3 dagar efter det blev jag sjuk. Och jag har aldrig vart med om något liknande. Komaliknande trötthet. Hade så sjukt ont i kroppen, i varenda led. Och stans frossa. Men ingen feber. Alla symtom på feber. Men den fanns inte där.Nu har min sambo blivit sjuk. Han blev sjuk i fredags. Exakt samma symtom som mig. Sjukt ont i kroppen. Alltså, det känns som om man blivit överkörd av ett tåg. Frossa som bara den. Huvudvärk.Men ingen feber.Han säger precis som mig. Att det är något helt annat än vad han någonsin upplevt.Min fråga är, kan det här vara svinis?Alla är vaccinerade, men jag blev sjuk bara några dagar efter sprutan. Min son var dock inte vaccinerad när han blev sjuk. Och han blev sjuk först. Dagarna innan vi blev sjuka var hos besök hos en familj som dagarna innan legat helt däckade. Jag trodde först att det kunde vart en reaktion på vaccinet. Men det är över 3 veckor sen min sambo vaccinerade och han blir sjuk nu. Så det känns ju inte som att det skulle vara vaccinet. Har hört om flera andra som haft samma symtom. Mått riktigt riktigt dåligt men som inte haft feber.Det är inte så att jag oroar mig för att det är svinis. Hade bara vart en befrielse att få veta om det är det. Slipper man gå och noja över det mer liksom.
    Vaccinet är ju inget 100% skydd, så visst borde det kunna vara möjligt. Men det går ju vad jag förstått även annat just nu.
  • catarina06
    förnuftokänsla skrev 2009-11-24 10:43:46 följande:
    Vaccinet är ju inget 100% skydd, så visst borde det kunna vara möjligt. Men det går ju vad jag förstått även annat just nu.
    Jo, jag har hört att det går någon annan rätt elak influensa.
    Men jag var så jäkla tungandad. Fick nästan ta i för att få in ordentligt med luft. Och hosta till max.
    Men men, vi lär aldrig få veta i vilket fall.
  • Marylin76
    catarina06 skrev 2009-11-24 06:17:26 följande:
    En liten fråga.Min son har infektionsastma och blev superdålig för snart 2 veckor sedan.Han var så ledsen och bara grät. Kunde knappt ligga still i sängen. Bara lå och vred sig. Fick åka upp med honom akut 2 gånger samma natt för att hans andning var katastrofal. Något vi gjort förut men denna gången var det annorlunda. Han fick tillslut betapred och blev bättre dagen efter. 3 dagar efter det blev jag sjuk. Och jag har aldrig vart med om något liknande. Komaliknande trötthet. Hade så sjukt ont i kroppen, i varenda led. Och stans frossa. Men ingen feber. Alla symtom på feber. Men den fanns inte där.Nu har min sambo blivit sjuk. Han blev sjuk i fredags. Exakt samma symtom som mig. Sjukt ont i kroppen. Alltså, det känns som om man blivit överkörd av ett tåg. Frossa som bara den. Huvudvärk.Men ingen feber.Han säger precis som mig. Att det är något helt annat än vad han någonsin upplevt.Min fråga är, kan det här vara svinis?Alla är vaccinerade, men jag blev sjuk bara några dagar efter sprutan. Min son var dock inte vaccinerad när han blev sjuk. Och han blev sjuk först. Dagarna innan vi blev sjuka var hos besök hos en familj som dagarna innan legat helt däckade. Jag trodde först att det kunde vart en reaktion på vaccinet. Men det är över 3 veckor sen min sambo vaccinerade och han blir sjuk nu. Så det känns ju inte som att det skulle vara vaccinet. Har hört om flera andra som haft samma symtom. Mått riktigt riktigt dåligt men som inte haft feber.Det är inte så att jag oroar mig för att det är svinis. Hade bara vart en befrielse att få veta om det är det. Slipper man gå och noja över det mer liksom.
    låter precis som biverkningar av vaccinet har hört en hel del med samma symtom som du just beskriver, efter att ha vaccinerat sej.
  • Marylin76

    oj, såg att det var 3 veckor sen , soyyr. Ja, några jag känner fick biverkningar först efter en vecka, men tre.. jag vet inte. hoppas ni mår bättre nu iaf

Svar på tråden Hjälp, jag har svininfluensa!!!