• Anonym (Normalt?)

Fryser.. o så trött!!

Hela denna höst så har jag frusit sådant, medans de andra tycker det är såå varmt inne osv.. När jag går ut måste jag ha en extra munkjacka under vanliga jackan o ändå kan jag frysa..
    Jag åker då o då med barnen till badhuset o det är ju fasansfullt!! När jag badar i varmvattenpoolen, t.o.m. då kan jag rysa som över går till frysa sen!

Jag är extremt trött.. arbetslös tyvärr.. Jag känner mig nere pga det.. Man "går väl ner" sig genom o va hemma hela tiden.. försöker ju ta mig ut på promenaderna varje dag för vi har hund..
    När barnen är på dagis (15tim) så kan jag lägga mig o sova 2tim för att orka med eftermiddagen med 2 livliga gossar.

Inga problem sen att somna på kvällen..

Ush, låter detta normalt?

Kan jag ha brist på nåt i kroppen? Funderar på o ringa v-centralen för o ta prover..

• Svar på tråden Fryser.. o så trött!!
  • Anonym (Normalt?)

kan tillägga att jag INTE är gravid!! För jag har samma symtom..

• idis78

Ring VC för att vara på den säkra sidan. Du kan ha problem med sköldskörteln tex.

• Anonym (Normalt?)

Mm jag vet oxå att höstmörkret gör sitt med.. Men jag har aldrig reagerat på hösten innan, bara tyckt den varit mysig..

• LillYmer

Låter precis som mej. Jag fryser jämt och är kall om händer och fötter. Trött är jag i perioder på eftermiddagarna.

I mitt fall handlar det om att jag har extremt lågt blodtryck. Jag måste hela tiden röra på mig för att hålla en bra cirkulation och så fort jag sätter mig ner en stund så börjar jag frysa direkt. Ännu värre när jag var gravid och trycket sänktes ytterligare, då kunde jag nästa svimma när jag stod still i kö på affären osv.

Detsamma gäller blodsockret. Har man lågt blodtryck och dessutom får i sig för ojämna nivåer av blodsockerhalten blir man både trött och frusen. Går jag en promenad på morgonen och äter en bättre lunch så har jag både energi och hyfsad kroppstemp även på eftermiddagen.

Prova först med att röra dig mer i lite snabbare takt och äta regelbundet. Gör du redan det så kanske du ska boka tid hos en läkare.

Svar på tråden Fryser.. o så trött!!