• Freddan

    Vad är viktigast för dig?

    Jag har vid ett flertal tillfällen insett att jag kanske har en ngt annorlunda syn på livet och allt däromkring än vad många här på forumet har. Tänkte att det därför skulle vara intressant att höra vad just du tycker är det viktigast för dig här i livet. Jag vet att frågeställningen är rätt vag och det kanske är svårt att sätta fingret på en enda sak. Ta två saker i så fall.

    Känner du att du måste motivera ditt svar så gör du det, men inga långa jamsiga utläggningar om existensiella frågor. Jag är pragmatiker så jag vill tråden därefter.

    Vad är viktigast i livet för dig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 14:07
    Inser ganska snabbt att jag valt en ganska kass frågeställning. Det självklara svaret på frågan är förstås ngn form av välbefinnande. Finns risk att det blir en trist tråd det här. Skit också.

  • Svar på tråden Vad är viktigast för dig?
  • Mornie Alantie

    Att vara nöjd med mitt liv. Jag behöver inte vara himlastormande lycklig hela tiden, och allt måste inte gå som jag tänkt. Men jag vill vara nöjd med valen jag gjort, och känna att jag gjort dem för mig, inte för att vara andra till lags.

  • sallybuse

    De finns många saker i mitt liv som är viktiga.

    Att man mår bra och att familjen mår bra.Och mina 2 barnbarn mår bra.Att man har ett bra liv med man och ett jobb som trivs med.Så jag trivs med mitt liv.

  • hic sunt leones

    Att jag trivs med mitt liv och mina val och inte vaknar upp en dag och ångrar mig för att jag inte följt mitt hjärta. Det och pengar, jag vill inte tvingas bli hindrad av en ekonomisk fråga.

  • dysleskikern

    Det viktigaste för mig är att fylla livet med erfarenheter, upplevelser, människor och lärdomar. Typ. Jag hoppas att jag aldrig någonsin blir nöjd och slutar vilja ha mer.

  • dysleskikern
    dysleskikern skrev 2009-11-24 15:08:29 följande:
    Det viktigaste för mig är att fylla livet med erfarenheter, upplevelser, människor och lärdomar. Typ. Jag hoppas att jag aldrig någonsin blir nöjd och slutar vilja ha mer.
    Sorry, läste slarvigt i ts. Om jag ska sätta ett enda ord på det hela så antar jag att det får bli

    äventyr.

  • Maggie9510

    För mig är det nog att livet har någon mening, nåt jag lever för, brinner för. Och det kan ju vara precis vad som helst... bara det är något.
    Meningslöshet innebär tomhet och det tror jag är förödande.

  • Girlfriend in a coma

    Att få utvecklas och hela tiden lära mig. Det är nog det absolut viktigaste. Att jag säger det kan å andra sidan bero på att jag tar för givet att ha människor som jag älskar och som älskar mig omkring mig. Så egentligen kanske jag skulle säga kärlek. Kärlek är det absolut viktigaste av allt. Kärlek skapar bra saker. När man älskar gör man gott.

  • Godess

    Att ha en god livskamrat att uppleva allt med vare sig det är med- eller motgång. Den stora kärleken om du vill.

Svar på tråden Vad är viktigast för dig?