Jag har skrivit en förlossningsplan med min Aurora, men det är en sak jag inte gillar....
Jag sa till henne att jag är orolig för stort barn (1:a bf 40+3 vägde 4,6 kg, förlossningen slutade i akut kspga ansiktsbjudning och stort barn & andra bf -7 4,2 kg)
Då frågade hon mig om jag bett om tillväxt-ul. Jag frågade det redan i v.25 typ när de gör tillväxt-ul och fick till svar att det gör vi v.40+7, för barn under 5 kg räknas inte som stora.
OK, men iaf nu för tre veckor sen ringde min ord. bm till mig och sa att jag hade tillväxt-ul nu på tisdag då jag är fullgången. Jag frågade min Aurora vad vi skulle göra om det visar på ett stort barn varpå hon frågade mig om vi inte kunde bestämma det då..Vilket lät klokt då, men nu känner jag mig ändå nervös och undrar om de kommer att lyssna på mig, eftersom det enda som står i min förlossningsplan är hur jag vill ha det om förlossningen kommer att komma igång naturligt, vilket är min önskan, men inte om de säger på ul:et "den här väger nu 4,5"...usch känner panik nu när jag tänker på det, eftersom jag inte tänkt på det innan att då räknar de det inte som ett stort barn ju.....
Hur skulle ni se på det? Hur skulle ni göra?