• Anonym

Hur gör ni med pormaskar?

De senaste åren (börjar närma mig 30) så har jag fått massor med pormaskar.
    Både såna som (ursäkta) är vita och mjuka när de kommer ut och såna som är hårdare i konsistensen.

Brukar klämma dom försiktigt ibland strax efter dusch. Men tycker ALDRIG det tar slut.

Har provat olika krämer, peelings och såna där resor som ska dra ur dom men íngenting hittills har då fungerat.

Hur gör ni andra? Låter ni de bara vara eller hur får ni bort dom?

Vissa syns om man tittar rakt i ansiktet som små bullar. De kan se både vita och lite svarta ut.

• Svar på tråden Hur gör ni med pormaskar?
  • CuteElliz

äter du mycket sötsaker...?? äter man mycket choklad blir inte huden så fräsch... alltså det kommer upp pormaskar lite här och var... sen är det klart det kan bero på annat också... men jag vet att jag problem med hyn i ansiktet när jag äter mycket sött...

• Anonym (Kläms friskt)

Här kläms dom friskt kan jag säga

• Anonym

jag går på ansiktsbehandling och då tömde hon 'allt' - eller det mesta iaf. man ska ju egentligen gå var tredje månad men det blir lite dyrt men iaf 2-3 ggr om året. kanske du ska satsa på att gå två gånger med 3 månaders mellanrum och sen vänta lite. jag har iaf fått jättefin hy efter det och jag köpte också lite dyrare bra produkter. pormaskar har jag på näsan mest men det har ju alla typ..svårt att bli av med alla.

• CuteElliz

Anonym (Kläms friskt) skrev 2009-11-24 14:58:52 följande:

Här kläms dom friskt kan jag säga
    jag brukar också klämma dom friskt... men just nu har jag en till anledning än sötsaksätandet... graviditet är inte toppen för hyn för alla direkt...
  • Anonym

Jag har inte bara på näsan utan också mycket på hakan och runt munnen. Även en del i "käklinjen".

Äter väl så där med sötsaker. Inte så mycket att jag känner att jag behöver dra ner på det i alla fall.

Skulle jättegärna gå på ansiktsbehandling men ekonomin är väldigt väldigt knapp så det har jag inte råd med. Inte heller dyyyra produkter.

• CuteElliz
    Anonym skrev 2009-11-24 15:02:41 följande:
    Jag har inte bara på näsan utan också mycket på hakan och runt munnen. Även en del i "käklinjen".Äter väl så där med sötsaker. Inte så mycket att jag känner att jag behöver dra ner på det i alla fall.Skulle jättegärna gå på ansiktsbehandling men ekonomin är väldigt väldigt knapp så det har jag inte råd med. Inte heller dyyyra produkter.
    kolla runt på nätet efter olika huskurer... ibland kan det finnas bra huskurer som hjälper mot en del hudproblem...
  • Anonym
    CuteElliz skrev 2009-11-24 15:03:47 följande:
    kolla runt på nätet efter olika huskurer... ibland kan det finnas bra huskurer som hjälper mot en del hudproblem...
    Precis sådana tips jag är ute efter
  • CuteElliz
    Anonym skrev 2009-11-24 15:07:04 följande:
    Precis sådana tips jag är ute efter
    jag ska se om jag kan hitta ngt...
  • Anonym

klämmer jag mina blir jag vrååålfinnig! Jag försöker låta bli med det där nuförtiden.. för jag ser alltid hemsk ut efteråt o ångrar mig :)

• CuteElliz

ta honung och pressa citron i honungen, smeta in ansiktet och låt det behandlas några minuter.. sedan skölj bort. Upprepa 2 ggr om dagen, morgon och kväll och se om något händer om ca 1-2 veckor

jag vet inte om den funkar... men kanske kan vara värt att testa iaf...??

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-24 15:12:03 följande:
    klämmer jag mina blir jag vrååålfinnig! Jag försöker låta bli med det där nuförtiden.. för jag ser alltid hemsk ut efteråt o ångrar mig :)
    Jo det där känner jag igen. Klämmer man tio blir åtminstone en som en finnböld. Inte roligt.
  • Natie

jag å syrran använder båda sån där blackhead elemination scrub(ingen aning om hur de stavas, men tror du förstår va jag menar) den brukar vara på reklam. Den funkar hur bra som helst :)

• Anonym (hehe)

Jag klämmer dom jäklarna

De där remsorna tycker jag verkar va ren bs, fastnar inte mycket på dom när jag har provat.

I no poo-tråden finns endel hudvårdstips á la huskur för den som orkar engagera sig
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48391822.html

• CuteElliz

jag får ibland vid överläppen och där blir det väldigt ömt efter ett tag om en pormask får vara för länge... det gör ont att klämma den, men om jag gör det på kvällen brukar den vara borta på morgonen för att vara borta ett tag... sen kommer det en ny där... alltid på samma ställe... men jag har lärt mej när jag kan klämma dom o inte... när jag verkligen börjar se att det är en svart prick och kan känna att det är lite "buligt" just där så kan jag klämma den...

• Anonym

Hej, jag är hudterapeut och kanske kan hjälpa dig.
    Dom vita pormaskarna är nya pormaskar och ganska lättömda, när talget i pormasken oxiderar och har suttit ganska länge så blir den svart.
    När man får mycket porer och finnar runt mun och käklinje så beror det nästan alltid på något hormonellt.
    T.ex. p-piller, graviditet, ägglossning m.m.

Har du något att rengöra med på kvällen?
    Det är det viktigaste, en bra rengöring på kvällen, ansiktsvatten och en nattkräm, allt ska vara anpassat för din hudtyp.
    De allra flesta hudvårdssalonger gör en hudanalys gratis, och dom seriösa salongerna tvingar dig inte att köpa något.

Exuviance är ett fantastiskt och prisvärt märke, dom har ett startpaket med rengöring, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm, ögonkräm, peelingmask, duschkräm och bodylotion som varar drygt 3 veckor för 179,-

Kolla exuviance.se där kan man söka efter den närmsta salongen som säljer detta märke.

• Anonym

Hej!
    Jag jobbar också som hudterapeut och håller med den ovanstånde hudterapeuten, pormaskar runt munnen och hakan kan också bero på rökning, men röker du inte så är det oftast hormonellt eller så har det med magen och göra. Pormaskar runt käken beror oftast på stress.
    Förstår att det kan kännas dyrt o gå på ansiktsbehandling men det är bra åtminstone och göra det en gång och få en riktigt ordentlig portömmning, det blir mkt lättare att sköta om huden hemma efter det.
    Men om du absolut inte vill lägga pengar på det så kan man klämma lite försiktigt hemma själv. Se till att huden är uppmjukad, gärna ett ångbad eller efter dusch. Se till att huden är ren både innan och efter portömmningen. Skydda fingrarna med papper funkar med hushållspapper, vik det så det blir lite tjockare o inte går sönder. Och se till att sterilisera huden efteråt, använd antigen sprit 70% eller så finns det ex en mask från dermanord som kostar 195kr som man även kan punktbehandla med eller ha i hela ansiktet. Den är väldigt effektiv och om man bara punktbehandlar så räcker den i en evighet. Rekommenderar att du kollar upp vad du smörjer dig med så att produkterna är helt rena o fria från mineraloljor bla som täpper till huden. Hela dermanords www.dermanord.se sortiment är helt naturligt och ekologiskt. Inga tillsatta syntetiska ingrendienser eller parfymer eller animaliska produkter.
    Detsamma gäller för din foundation se till att den är ren, satsa på mineralfoundation.
    Lycka till och fråga gärna om du undrar någon!!

Svar på tråden Hur gör ni med pormaskar?