• Snova

Mammor, sätt er själva i första rummet!

Jag ser då och då mammor som slår knut på sig själva för att serva sina små älsklingar även om de själva håller på att gå under. Enligt mig så gör man alla inblandade en otjänst. 

Menar såklart inte att man ska prioritera bort sina barn men det är så självklart att alla vettiga föräldrar vill sina barns bästa och tycker att de är det bästa de har så det utgår jag liksom från. Menar mer att många mammor borde tillåta sig själva lite mer. Lite mer av det som de gillar och mår bra av utanför familjen. Naturligtvis finns det mammor som inte lever för något annat än sina barn och trivs de med det är det ju fine.
    Läste ett blogginlägg om "flygvärdinnemetoden" och tyckte att den var väldigt bra även om den såklart var påhittad med glimten i ögat.
    (vet inte om njutningsföräldrar var bästa forumet men hittade inget bättre)

• Svar på tråden Mammor, sätt er själva i första rummet!
  • Emmli 84

Håller med dig till 100%. Alla i familjen skulle må bättre av det.

• Tant Green

Håller med, jag tycker det är viktigt i uppfostringssyfte också att lära barnen att även andra människor än de själva har behov och önskemål som man måste ta hänsyn till.

• Alisa

Absolut!
    Man måste inse att alla i familjen har behov som behöver tillfredsställas och att man som mamma inte är en husa! 

Svar på tråden Mammor, sätt er själva i första rummet!