• Sofiero

Doppa i choklad??

Det här är lite löjligt, men jag har kommit på att jag faktiskt inte vet...!

Så här i adventstider och man planerar godis-bak: Hur fasen gör man när man "doppar i smält choklad"?? Hur håller man marsipanbiten eller vad man har så att hela blir doppad och det inte blir konstiga märken efter fingrar och så?? :-/

• Svar på tråden Doppa i choklad??
  • Sassan81

jag brukar ta typ potatisstickan och sticka i det som ska doppas. Då blir det visserligen ett litet hål, men det kan man ju leva med...

• Purpurbräcka

Jag brukar vända runt den i chokladen med hjälp av två skedar. Potatissticka låter riktigt smidigt det lär tyvärr inte funka till clementinklyftor, och det är mest sådana jag brukar chokladdoppa.

• CuteElliz

hmm... jag brukar nog göra som så att jag helt enkelt lägger marsipanbiten i den smälta chokladen o vänder på den med hjälp av en sked... sen när jag ska ta upp den blir det med hjälp av sked... men det har berott lite på också... ibland har jag gjort gubbar som jag bara velat ha en viss bit doppad i choklad o då har jag hållit med fingrarna där det inte ska dit ngn choklad...

• Sofiero

Tack för era svar!
    Då kan jag glänsa för sambon i helgen när vi tänkt ge oss på godiset, vi diskuterade detta igår kväll och kom på liksom Hur fasen gör man?? :-/ (Jag vet inte om det är på gott eller ont som den spontana tanken blir "Jag måste fråga på Familjeliv!!" )
    Tack igen!

• CuteElliz

haha... familjeliv har många bra sidor... man kan alltid fråga... sen kanske man behöver vara kritisk till svar ibland, men såna här frågor är det ju bara slänga ut o hoppas på svar...

• Sofiero
    CuteElliz skrev 2009-11-24 19:01:31 följande:
    haha... familjeliv har många bra sidor... man kan alltid fråga... sen kanske man behöver vara kritisk till svar ibland, men såna här frågor är det ju bara slänga ut o hoppas på svar...
    Jo såna här "töntiga" frågor får man oftast väldigt bra svar på faktiskt, folk accepterar på ett annat sätt att alla faktiskt inte är bra på samma saker. Skulle man fråga på jobbet skulle det genast bli "Men kan du inte det??? Hallå, hur tror du man gör??". Tror aldrig jag fått något sånt svar här och då har jag ändå sökt ganska mycket hjälp då jag tyvärr är ett hopplöst arsle bland kastrullerna.
  • CuteElliz

haha... ja, det är lätt hänt ts... jag personligen tycker att det är kul att pyssla i köket av form av bakning... men matlagning tycker jag inte är lika kul... det får sambon sköta... :P

Svar på tråden Doppa i choklad??