• Titan

Lästa ut stövlar?

Har hittat ett par dyra fina svarta läderstövlar som jag vill ha men de finns bara kvar i stl 39 och jag har storlek 40, är det någon som vet ifall man kan lästa/tänja ut skor till en storlek större hos skomakaren?

• Svar på tråden Lästa ut stövlar?
  • Tjoflöjt

Lästa ut på bredden funkar, men jag är tveksam om man kan göra det på längden.

• Joico

Nja, på längden vet jag inte. Men om dom är i äkta skinn så kommer dom ju att gå ut sig något. Fast det beror ju såklart på hur mycket för små dom är.. det kan ju skilja från sko till sko - jag har 38 på nåt par och 41 på ett par andra

• livet leker

inte på längden, vad du kan testa är att köpa en sån där "korkhäl" som gör att du kommer upp lite med hälen o då längre ifrån framtill

• Titan

har inte provat dem i 39 bara i stlk 40 och då satt de kanon, lästa på nätet att vissa skomakare kan lästa ut även på längden men inte hur mycket.

• Joico

Köp dom, gå till en skomakare och fråga. Kan dom inte så lämna tillbaka stövlarna igen

Titan skrev 2009-11-26 09:28:36 följande:
    har inte provat dem i 39 bara i stlk 40 och då satt de kanon, lästa på nätet att vissa skomakare kan lästa ut även på längden men inte hur mycket.
  • Tjoflöjt
    Joico skrev 2009-11-26 12:04:35 följande:
    Köp dom, gå till en skomakare och fråga. Kan dom inte så lämna tillbaka stövlarna igen
    Kolla att affären har öppet köp bara!
  • High Heel Bitch

Det ska funka både på bredden och längden.

Svar på tråden Lästa ut stövlar?