Slöa spermier!
Hej!
Vi fick just brev från gynekologen avseende min sambos spermaprov . Det står att han har normalt antal spermier men att dessa är "rätt så trötta". Det står att han inte på något sätt är steril men att att chans till spontangraviditet är lite mindre.
Gyn skriver också att om vi vill ha hjälp med assisterad befruktning är vi välkomna att höra av oss för ytterligare provtagning. Detta tyder ju på att det verkar vara ganska svårt för oss att bli gravida spontant, tycker jag.
Är det någon som har liknande erfarenheter? Det kanske är svårt att jämföra när man inte vet HUR slöa spermierna är, men är det någon som har liknande erfarenheter att dela med sig av? Hur blev ni gravida eller hur gick ni vidare efter sådant besked? Är det stor chans att insemination lyckas i sådana fall, någon som har erfarenhet? Minskar detta chanserna mycket vid ICSI (eller vad det heter) eller IVF?
Snälla hjälp mig och berätta om era erfarenheter. Jag vill gärna höra både positivt och negativt, för att kunna bilda mig någon slags uppfattning om vad vi kan vänta (förstår att det är olika).
Tack!