• Anonym (:()

Fet, ful och slapp!!

Exakt så känner jag mig efter att ha fött mitt barn.
    Magen hänger, brösten lika så. Bristningar som heter duga!!
    Och mycket av allt, mycket lår, mycket mage.
    Och självaste bebis magen har inte sjunkit in än heller.
    Och inte får jag träna än, pga snitt.

Min sambo säger att han tänder på mig.

Men hur kan han!?!?
    Hur kan någon nånsin tända på någon som ser ut som mig??

Ser jag någon annan med likadan kropp tänker jag inte ens på det,
    men när jag ser mig själv i spegeln vill jag bara gömma mig... :(
    Och jag som är så ung!

• Svar på tråden Fet, ful och slapp!!
  • Anonym

Anonym (:() skrev 2009-11-24 22:06:46 följande:

Exakt så känner jag mig efter att ha fött mitt barn. Magen hänger, brösten lika så. Bristningar som heter duga!! Och mycket av allt, mycket lår, mycket mage. Och självaste bebis magen har inte sjunkit in än heller. Och inte får jag träna än, pga snitt. Min sambo säger att han tänder på mig. Men hur kan han!?!? Hur kan någon nånsin tända på någon som ser ut som mig?? Ser jag någon annan med likadan kropp tänker jag inte ens på det, men när jag ser mig själv i spegeln vill jag bara gömma mig... :( Och jag som är så ung!
    Han älskar väl Dig! Som Du är!
  • djarumi

När min föredetta fru och jag fick barn så kände hon precis så som du gör nu och jag tände på henne på alla cylindrar eftersom hon i mina ögon var fantastiskt vacker och sexig även om hon själv mådde dåligt av sin viktuppgång. Så visst kan han tända på dig!

• haji

Vet du vad!

Klart att din sambo tänder på dig! Han ser inte bara din kropp utan han ser din personlighet också och säkerligen älskar han dig ännu mer nu när ni har fått barn också. Tänk inte för mycket på din kropp och vikt för det syns i sättet som du utstrålar gentemot din sambo.

Snart får du börja träna igen och då mår du bättre både fysiskt och psykiskt och mest för din egen skull!!

Du har precis fått barn vilket är det finaste som finns på denna jord och därför ska du vara så innerligt stolt över dig själv!

Ta hand om dig och din kärlek!

• Pormoicheia
    Anonym skrev 2009-11-24 22:19:00 följande:
    Anonym (:() skrev 2009-11-24 22:06:46 följande:
    Han älskar väl Dig! Som Du är!
    Precis min tanke!
    Varför inte bara njuta av att du har en sambo som älskar dig oavsett om du har hängig mage o.s.v.
    Och sen så kan du ta tag i träning och sånt när det är ok.

Väldigt få får tillbaka sina kroppar inom första året efter barnafödsel.
  • Anonym

Alltid samma problem med tjejer verkar det som. Tyvärr verkar inget man säger hjälpa. Jag säger till min lite mulliga och slappa sambo att jag älskar hennes kropp och tänder på henne (för det gör jag verkligen) men hon tycker ändå som TS. Tyvärr är det väldigt avtändande.

Till TS: så länge du tänker så kommer du alltid vara ful, i dina ögon och om din sambo är som jag kommer du nog tyvärr vara ensamstående en dag. Man tröttnar till slut att ge komplimanger som bara avvisas. Det finns andra som faktiskt uppskatta dem.

Anonym skrev 2009-11-24 22:24:01 följande:
    Alltid samma problem med tjejer verkar det som. Tyvärr verkar inget man säger hjälpa. Jag säger till min lite mulliga och slappa sambo att jag älskar hennes kropp och tänder på henne (för det gör jag verkligen) men hon tycker ändå som TS. Tyvärr är det väldigt avtändande.Till TS: så länge du tänker så kommer du alltid vara ful, i dina ögon och om din sambo är som jag kommer du nog tyvärr vara ensamstående en dag. Man tröttnar till slut att ge komplimanger som bara avvisas. Det finns andra som faktiskt uppskatta dem.
    Vi kommer nog inte gå isär pga detta, då vi pratar bra, är bra vänner och har gudomligt sexliv :) Allt är perfekt.
    Bara jag som är så depp just nu. Jag som precis hade gått ner i vikt och var så snygg och självsäker... Sen fick jag världens största mage under graviditeten, och det syns nu med......... :(
  • Tonx

Vet precis hur det känns. Hade fått två barn när jag var 22 och blev dumpad. Kände mig inte alls het. Rent av äcklig. Men så med lite självdistans, träning och komplimanger från nära och kära så känner jag mig het igen.
    Man måste låta kroppen läka, du kommer bli fin igen och var glad att du har din käraste vid din sida

Tonx skrev 2009-11-24 22:43:11 följande:
    Vet precis hur det känns. Hade fått två barn när jag var 22 och blev dumpad. Kände mig inte alls het. Rent av äcklig. Men så med lite självdistans, träning och komplimanger från nära och kära så känner jag mig het igen. Man måste låta kroppen läka, du kommer bli fin igen och var glad att du har din käraste vid din sida
    Vad gott för dig tjejen :)... Verkligen!
    Ja, jag vet.. Jag måste sluta ha så bråttom, men det är svårt.
  • Ninja05

Ts, förstår, man är inte beredd på en så stor förändring av kroppen.

Jag tänkte precis som du, första barnet var jag 17 när jag fick och gick upp massa i vikt som resulterade i bristningar och hängig hud.

Nu när jag är 21 har vi fått andra barnet för 6 månader sen, och jag började träna för ungefär 3 månader sen. Känns jättebra och med hjälp av träningen kan jag sluta ha "bråttom" .. Kroppen förändras med eller utan träning, man måste bara ge det tid och iaf försöka gilla sin kropp som den är. Men du kanske kan göra små saker som stärker självförtroendet? kanske bara en promenad några dar i veckan? Frisk luft gör så man ofta mår lite bättre och det kan säkerligen hjälpa i mycket.
    Eller sticka iväg och köpa lite nya kläder? Sånt kan också pigga upp.

Nu är det ju inte meningen att du ska springa och träna bara för att du tror att din sambo inte tänder på dig. För det är KLART han gör! Han älskar dig som du är. Min tanke är inte att du ska förändra dig för att du tror att din sambo ska tända på dig mer, utan jag tänker att det kan göra gott för dig.

Jag satt som sagt och tänkte likadant, tills jag kom på att jag faktiskt kan göra något åt det. Så jag började träna, men har nu efter andra barnet börjat träna många dar i veckan och inte för att tillfredställa någon annan, utan för att JAG mår bra av det, och det är JAG som väljer hur jag tar hand om min kropp och mitt psyke.

Försök gilla dig som du är, du har ju fött erat barn, det finaste du kan göra för din sambo.

Svar på tråden Fet, ful och slapp!!