Ts, förstår, man är inte beredd på en så stor förändring av kroppen.
Jag tänkte precis som du, första barnet var jag 17 när jag fick och gick upp massa i vikt som resulterade i bristningar och hängig hud.
Nu när jag är 21 har vi fått andra barnet för 6 månader sen, och jag började träna för ungefär 3 månader sen. Känns jättebra och med hjälp av träningen kan jag sluta ha "bråttom" .. Kroppen förändras med eller utan träning, man måste bara ge det tid och iaf försöka gilla sin kropp som den är. Men du kanske kan göra små saker som stärker självförtroendet? kanske bara en promenad några dar i veckan? Frisk luft gör så man ofta mår lite bättre och det kan säkerligen hjälpa i mycket.
Eller sticka iväg och köpa lite nya kläder? Sånt kan också pigga upp.
Nu är det ju inte meningen att du ska springa och träna bara för att du tror att din sambo inte tänder på dig. För det är KLART han gör! Han älskar dig som du är. Min tanke är inte att du ska förändra dig för att du tror att din sambo ska tända på dig mer, utan jag tänker att det kan göra gott för dig.
Jag satt som sagt och tänkte likadant, tills jag kom på att jag faktiskt kan göra något åt det. Så jag började träna, men har nu efter andra barnet börjat träna många dar i veckan och inte för att tillfredställa någon annan, utan för att JAG mår bra av det, och det är JAG som väljer hur jag tar hand om min kropp och mitt psyke.
Försök gilla dig som du är, du har ju fött erat barn, det finaste du kan göra för din sambo.