• Anonym

kan man strunta i att hämta ut ett paket man beställt??

Jag beställde ett par skor och en klänning och det blev på 750 kr plus frakt. Jag tog på postförskott och nu när jag titta på sidan ser jag att dom rear ut skorna och klänningen plus att det inte är någon frakt! jag har inte nån bra ekonomi så detta hade varit super om jag hade kunnat göra så, kan man de eller får man nån prick eller betalningskyldig osv då?

• Svar på tråden kan man strunta i att hämta ut ett paket man beställt??
  • Anonym

man får betala en straffavgift när man inte hämtar ut paketet

• Tutilure

Det som händer är att paketet går tillbaka efter ett tag (en månad brukar det vara) och har du otur får du betala en hanteringsavgift.

Pengar kanske inte kan köpa lycka, men de kan köpa väldigt mycket tillfredsställelse!
  • MrsQ

Det är en summa du måste betala för oupphämtat packet. Kommer dock inte ihåg vad det är men det står på hemsidan till postorderföretaget!

• Anonym
    Tutilure skrev 2009-11-25 00:08:12 följande:
    Det som händer är att paketet går tillbaka efter ett tag (en månad brukar det vara) och har du otur får du betala en hanteringsavgift.
    kan jag inte bara säga att någon har beställt den i mitt namn utan att jag visste det då?
  • Anonym

Du har genom att beställa varorna ingått ett avtal och måste därför hämta ut dom.
    Men du har ju bytesrätt, så ta du och beställ kläderna igen fast med reapris och hämta ut ditt paket, paketera om det och sänd tillbaka med den medföljande retursedeln.
    Gör du inte det så har du begått ett brott.

• norgesessan

14 dagar var det när vi beställde från hm....Var på semester och kom tillbaka samma dag som det skulle hämtas ut, som tur var hade dom inte hunnit hämta det dagen efter, så vi hann hämta det. Trodde också det var en månad.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Och att ljuga är ingen bra ide..Ser ju konstigt ut om någon har beställt skor och klänning i ditt namn, sen beställer du samma saker strax därefter...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • MassiiMotoo

DEflesta skickar ut en straff avgift, såja du kan strunta i att hämta paketet men du får ju betala en summa en ändå - väldigt onödigt. Varför itne skicka tillbaka sakerna och säg att du ångrat sig. sen beställer du sakern IGEN ist

• Heisan

Eller så kan du ringa företaget o påtalar att det som du beställde nu är på rea o att du vill ha det priset annars returnerar du paketet.

• Anonym
    Heisan skrev 2009-11-25 00:16:00 följande:
    Eller så kan du ringa företaget o påtalar att det som du beställde nu är på rea o att du vill ha det priset annars returnerar du paketet.
    kan man göra så?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-25 00:17:13 följande:
    kan man göra så?
    Klart du kan, kunden har alltid rätt :)
    Fast jag tycker att det verkar klokare att skicka tillbaka det redan beställda paketet och sen beställa dom till reapris istället, helt klart.
  • Anonym (Issa)

Jag håller med Heisan. Om det är så uppenbart att de nu rear och det skulle bli så pass mkt billigare för dig så hade jag om jag var du ringt till företaget och beklagat mig. Om inte det fungerar - skicka tillbaka och beställ igen.

• Heisan
    Anonym skrev 2009-11-25 00:17:13 följande:
    kan man göra så?
    Det har jag gjort vid ett par tillfällen. Te x missade jag Hm:s 10% kupong vid ett tillfälle, den kom en vecka efter min beställning o det var inga problem.

Att skicka tillbaka o beställa igen är ju bara jobbigt om man inte behöver göra det.
  • Anonym

klänningen vart inte på rea faktiskt, bara skorna såg jag nu.. men den var inte så snygg att de e värt 750 kr.. snarare skorna jag vill ha och de enda jag behövt betala då hade varit 150 för dom

• Anonym

det är på nelly.se.. man kan inte ringa dit dom har ingen kundservice endast formulär man kan fylla i.. ska jag?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-25 00:33:15 följande:
    det är på nelly.se.. man kan inte ringa dit dom har ingen kundservice endast formulär man kan fylla i.. ska jag?
    Klart du ska maila dom då!
    Står ju såhär:

Måndag-fredag 08.00 till 17.00 har vi som mål att svara på din fråga inom 1h, vardagskvällar inom 3h och under helger inom 12h.
  • JAG är BÄST
    Heisan skrev 2009-11-25 00:27:32 följande:
    Det har jag gjort vid ett par tillfällen. Te x missade jag Hm:s 10% kupong vid ett tillfälle, den kom en vecka efter min beställning o det var inga problem.Att skicka tillbaka o beställa igen är ju bara jobbigt om man inte behöver göra det.
    Sedan det där att skcika tillbaka koster ju en del med,, å sedan ska en ny fraktkostnad komma på den nya betsällningen,, så VIPS TS så har du ändå fullt pris på dina rea kläder.

Nä så ta och ring å säg att du komme rinte eller inte vull ha varorna om du inte får dom för rea priset.

Dom behöver bli av med sitt lager. Risken är ju ändå at dom måste rea ut skiten till halva halva priset sedan så dom tar albsolut din begäran.
  • JAG är BÄST
    Anonym skrev 2009-11-25 00:33:15 följande:
    Kan man få se vilka skor & klänning det är??
  • Anonym

Kolla på sidan vad det kostar för ett outlöst paket.
    Kanske inte tjänar på det.

Svar på tråden kan man strunta i att hämta ut ett paket man beställt??