Mina barn ger mig magsår och panik
Jag har 2 barn, en dotter på 5 år och en son på 1½ år, som jag älskar över allt annat. Men jag får snart magsår och ångest över våra dagar tillsammans, särskilt morgonarna.
Så fort vi vaknar på morgonen ska allt gå i en hastighet av 200. Fram med frukost direkt, torka spilld juice och kladdiga mackor, tvätta barn, byta blöjor, ta på kläder och allt annat som hör morgonen till. Men det värsta är när jag själv ska göra mig iordning. Medan jag sätter i linser, sminkar och klär på mig river sonen runt i hela huset och slänger grejor.
Dottern pratar och tjatar hela tiden eller gnäller och skriker över att hon inte får som hon vill. Sonen springer runt och river ut alla lådor han kan hitta, tar av sig kläderna som man får jaga honom för att få på igen.
Våra morgonar är rent kaos och jag känner att jag inte pallar med länge till. Mannen har ingen möjlighet att hjälpa till då han börjar jobba tidigt. Efter jag lämnat barnen måste jag till universitetet och stressa med olika uppgifter. Hämtar sedan barnen och kommer hem och det blir samma kaos som på morgonen fast nu medan man ska laga mat, äta, diska, bada barn och söva barn.
När jag själv sedan går och lägger mig tänker jag bara på nästa kaotiska morgon.
Det känns som att ekorrhjulet aldrig stannar eller saktar farten utan tvärtom. Förutom allt som jag skrivit ovan ska jag handla mat och allt annat som behöver inhandlas och nu även julklappar. Mannen hatar att gå i affärer så allt inhandlande ligger på mig och ofta har jag då barnen med mig = kaos.