• Anonym (Ledsen fru)

Skiljas från någon md ADHD

Vet inte hur jag ska skriva detta, min man har troligtvis diagnosen ADHD. Inte klart ännu då det inte är helt fastställt.
    Men jag förstår nu att jag inte kan leva så här, vi har småbarn och att leva med honom är stundvis som att ta hand om ett barn.
    Han tar inget eget ansvar, han kan inte kontrollera sin ilska och får hemska utbrott på barnen, som skrämmer dem.
    Han är kontrollerande, svartsjuk och oerhört ego....
    Samtidigt är han känslig med ett oerhört behov av att hans nära och kära finns där, ställer upp och älskar honom.
    Jag tycker om min man, men där är det slut, jag tycker om han som en bror, inte som en partner. Jag har tagit hand om honom så länge nu och jag orkar faktiskt inte mera!!!!
    Problemet är att han har visat tendenser på att ta självmord, skada sig själv.
    Tror han bryter i hop totalt!
    Det värsta är att han inte kommer att klara av barnen som det är nu, och lämnar jag honom så kommer jag leva i ständig oro för mina barn....

Snälla hjälp, jag orkar inte!

• Svar på tråden Skiljas från någon md ADHD
  • Mamma till V och E

Är han under utredning och nära en diagnos?

Kanske kan ni utifrån hans diagnos få stöd i hur ni bäst löser situationen för barnen och kanske kan han få en behandling som möjliggör för honom att hantera sin problematik?

• Skottan

Mitt ex har adhd. Inget funkar med umgänget med vår son. Han kan ALDRIG komma med egna förslag när han kan ha sonen själv. Utan träffar honom nästan bara hemma hos mig. Vilket e skit jobbigt då jag inte vill ha något med han att göra. För jag orkar inte Han tar all min energi. Orkar inte bry mig om hur de går för han. Har tagit hand om han och tagit så mycket skit under så lång tid. Nu kommer han bli bostadslös om en vecka. Så då kommer umgänget försvåras ännu mer.
    Han Försöker kontrollera mig hela tiden.
    Fast han inte ens har kontroll över sitt eget liv.
    Jag är aldrig orolig när han väl e själv med sonen. Men de är han nästan aldrig så. Jag skulle kört på hårdare från början. Gått till familjerätten gjort upp umgänge och kört sten hårt på att de skulle följas och kom han inte när han skulle och hämta sonen så blev de ingen ändring utan då blev de ingen träff förns nästa dag enligt schemat.
    Att han kan skada sig själv är inget du kan ta ansvar för. Vet de är svårt. Men försök va hård från början. de är inte ditt fel han är som han är. >Du kan inte upprätthålla hans liv. Du ska tänka på ditt eget och dina barns liv.
    Jag har gett många år till mitt ex. men inget får jag tillbaka Bara skit.

• Anonym (Nina)

Jag har gjort det och jag har ingen positiv berättelse! Du kan inte ta ansvar för något han gör, du måste vara stenhård och inte se tillbaka! Nu efter 8 år, kan vi ha en bra kommnunikation igen!! Nu har han äntligen börjat ta tag i sina problem! I det här fallet var det en självmedicinering involverat också, alkohol, som efter skilsmässan blev amfetamin!!

• Anonym (adhd-frun)

Min man fick nyligen diagnosen och började med medicin Concerta och det har hänt mycket med honom redan Kanske hade han inte fullt så svåra syptom som era män det vet jag inte men min mans problem med koncentration, söm, rastlöshet och mycket mera har blivit sååå mycket bättre Känner knappt igen honom (på ett positivt sätt ändå ) Han har fått ett enorm tålamod jämte våra barn och umgås mycket mer med dem och tar betydligt stötte ansvar här hemma nu och jag märker hur skönt han tycker det är att kunna känna sig lite mer "normal" nu efter alla år utan att han har föstått vad som varit felet, för att det varit något har han/vi förstått men inte vad. Vår familj har fått det såå mycket bättre och mina känslor rusar tillbaka för honom kan jag säga Så medicin kan göra underverk åtminatone har det gjort det för oss. Han går även till en psykolog vilket jag tror är jättebra!!! Ville bara inge lite hopp Kandock tillägga att det tog lååång tid innan någon tog honom/oss på alvar och ville starta en utredning vilket var skitkämpigt men tillslut fick vi träffa rätt människor och då gick allt fort

Svar på tråden Skiljas från någon md ADHD