• MalaC

Cocillana-etyfin - hostmedicin

Är det någon som har erfarenhet av hostmedicinen cocillana-etyfin?

Jag tog en dos på 10 ml igår och jag känner mig fortfarande helt vimmelkantig. Det står att omtöckning är en ganska vanlig bieffekt men hur länge håller den i sig? Tycker det känns rätt obehagligt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 10:50
    FInns det någonting man kan göra för att få omtöcknaden att försvinna fortare?

• Svar på tråden Cocillana-etyfin - hostmedicin
  • Jesster

Min man kan bara ta 5 ml till kvällen medans jag inte alls känner av den så mycket och tar gärna 12 ml. Tar jag till kvällen är allt som vanligt på morgonen. har aldrig behövt ta den dagtid så där vet jag inte. Dagtid använder jag receptfri hostmedicin om jag skulle behöva.

Den som söker han finner - www.google.se
  • rosen76

Det är ju lite morfin i den. Ta lite mindre eller bara på kvällen.

• isisisis

Ja.Coccillanan är VÄLDIGT stark.
    Den innehåller morfin och är därför ganska eftertraktad

Det är endast lämplig att ta om man har SVÅR hosta och har svårt att fungera därför.

Bäst är att ta den till natten,och en annan på dagen om du ska röra på dig.

Ligger du still och är sjuk kan det ju kvitta.

Är du inte nöjd med den så spar den till ett annat tillfälle då du bättre behöver den.
    'kan fungera som sömnpiller också

• M Y L F

Jag brukar bara ta 5 ml för jag blir illamående och väldigt trött och omtöcknad. Tycker att det verkar med den lägre dosen och jag mår inte lika dåligt.

Tror att det är vanligt att man kan vara trött och vimmelkantig väldigt länge.

• babyhappy

Jag kände mig helt förgiftad av den, full och illamående och helt skum.
    Nej, den gillar jag inte alls.

• MalaC

Jag tog dosen för ca 12 timmar sen och det var ju den högre dosen. Nästa gång blir det en lägre dos. Effektiv mot hostan var den ju i alla fall :)

Hoppas att omtöcknaden går över snart.

• M C

Knark!

Man blir illamående av morfin, man får vid höga doser en antiillamående spruta med.

Svar på tråden Cocillana-etyfin - hostmedicin