• thesecret

tacksam för alla svar: hur får du rent rostfritt?

Har en ugn, fläkt och vattenkokare av rostfritt och tycker jag banne med provat alla metoder för att få rent dem och de ser lika förjävliga ut varje gång.. så nu är jag tacksam av alla tips som funkar för er att få rent rostfritt...

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • Svar på tråden tacksam för alla svar: hur får du rent rostfritt?
  • Mamma Åsna

Bikarbonat och vatten.. Eller en liten klick häxans metallputs, funkar kanon!

• Tecken

Det enda som funkar för mig är Electrolux rengöring för rostfritt. Har testat det mesat: rapsolja, diskmedel, fönsterputs, mirakeltrasa etc etc - men det är bara den här rengöringen som fungerar.

• thesecret
    CinnamonGirl skrev 2009-11-25 11:43:15 följande:
    Först torkar du rent med lite allrent och sedan på med lite fönsterputs.
    Provade först torka med AJAX universal och sedan med lite fönsterputs och det vart kvar både fettfläckar och de blev även flammigt.. = Funkar inte för mig {#lang_emotions_frown}
    Mamma Åsna skrev 2009-11-25 11:39:21 följande:
    Bikarbonat och vatten.. Eller en liten klick häxans metallputs, funkar kanon!
    Ska inhandla bikarbokat eller häxans metallputs... återkommer...
    Tecken skrev 2009-11-25 12:05:57 följande:
    Det enda som funkar för mig är Electrolux rengöring för rostfritt. Har testat det mesat: rapsolja, diskmedel, fönsterputs, mirakeltrasa etc etc - men det är bara den här rengöringen som fungerar.
    Har provat med JIF Rostritt stål men de fungerade inte.. kanske Electrolux är bättre.. återkommer när inhandlat detta...
  • CinnamonGirl
    thesecret skrev 2009-11-25 12:19:07 följande:
    Provade först torka med AJAX universal och sedan med lite fönsterputs och det vart kvar både fettfläckar och de blev även flammigt.. = Funkar inte för mig
    Nä, det beror nog på hur smutsigt det är. Detta har jag bara provat på rostfri kyl/frys, det blir ju inte så kladdigt där, mest bara fingeravtryck.
  • Agnes Grey

MP52 möbelpolish. Låter galet men fungerar utmärkt. Innan vi fick tips detta drogs vi med fläckiga och flammiga vitvaror.

• Lilla trynet

Jag har inte rostfria vitvaror men till bänken använder jag Mr Muscle stålrent. Fukar finfint.

• thesecret
    Agnes Grey skrev 2009-11-25 12:41:08 följande:
    MP52 möbelpolish. Låter galet men fungerar utmärkt. Innan vi fick tips detta drogs vi med fläckiga och flammiga vitvaror.
    Jag tror vi har en vinnare!!! Fick låna av pappa lite deras MP52 möbelpolish och ugnen vart skinande rent.. ska ge mig på idag och prova den på fläkten och vattenkokaren.. skulle köpa den igår sen från affären men upptäckte till min förvåning att de har "separerat" flaskan.. en till möbler och en till rostfritt m.m. Den heter nu MP52 hällrengörning.. ska prova den också idag för att se om det är samma effekt som på den gammla.. jag hoppas verkligen det!

Återkommer, tack Agnes Grey för tipset, kanske slipper jag nu framöver vara förbannad på mina rostfria varor {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden tacksam för alla svar: hur får du rent rostfritt?