• mammabell

Handla INTE på babyplanet på Hornsgatan 86

VARNING! Vad ni än gör, handla inte på Baby Planet/Babyproffsen på Hornsgatan 86. När man får problem med varor, skyller de bara på leverentörerna, och LJUGER om sina rättigheter, jag fick gå ditt med fyra sidor utskrifter på Konsumentlagen och trycka upp den i ansiktet på dom för att de skulle följa den. De hävdar t ex att de har rätt att försöka reparera en vara 3 gånger, fast det är bara 2 gånger enligt lagen. De hävdade också att de endast kunde ge en ersättningsvara i retur. Stämmer inte heller! Man har rätt att få pengarna tillbaka. Och jag vill aldrig någonsin mer köpa NÅGONTING i den affären.

Hoppas detta hindrar någon. Jag har köpt saker i den affären för över 20 000 kronor. Och så tjafsar de om en j-vla ståbräda för 5oo kr. De är inte kloka. DUMsnåla! Är ordet!

• Svar på tråden Handla INTE på babyplanet på Hornsgatan 86
  • JAG är BÄST

Jag har för mig att det är att repa varan 2ggr,, om varan ändå inte håller eller är till belåtenhet på något sätt av kunden så ska pengran åter, då beroende under hur längesedan varan är köpt el ha pengarna tillbaka.

• Belavon

De har rätt till att reparera varan, fungerar inte det på 3e gången så får de ge en ersättningsvara eller (upp till dem) får du pengarna tillbaka för varan.

Som konsument är det irriterande om en vara man inte är nöjd med men du kan inte alltid kräva pengar tillbaka, tyvärr.

• Ist

Dom gånger jag har besökt Babyplanet/babyproffsen på Södermalm har jag fått mycket bra service och en trevlig personal .vill verkligen rekommendera butiken.
    bara för man inte får som man vill med en reklamation så får man inte hänga personalen ,jag tror att dom följer dom regler som finns.
    Nöjd kund 

Svar på tråden Handla INTE på babyplanet på Hornsgatan 86