• Karla79

Ömma bröst innan förlossning?

Brösten ömmar jättemycket nu, från att inte ha gjort det alls på flera månader. Kan det ha att göra med att förlossningen är på G? Kombinerat med många fler sammandragningar de senaste dagarna. 37 fulla veckor idag och ja, ni vet hur det är, man letar tecken som en galning.

• Svar på tråden Ömma bröst innan förlossning?
  • pennyphu

Jag hade ömma bröst förra veckan och tänkte precis som du men inget hände. Har bf idag men har inte haft några ömmande bröst nu på ett tag. Det kan ju iofs vara ett tecken på att kroppen förbereder sig och så. Kanske inte svaret du ville ha (för man vill ju att bebisen ska UT NU!) men ett svar iaf :D

• Karla79

Ja det är säkert så, man vill ju så gärna :)

Hoppas din lille/lilla vill titta ut snart!

• Kajak

Mmmm...
    Har inte tänkte på det.

Nu dammar jag bort 10 månaders damm i hjärna och försöker minns hur det var...
    tyvärr minns jag inte om jag hade det oxå?

Väntar nu min 4e, majbebis.
    Så jag kommer att tänka på det inför kommande förlossningen.

• Aalt0

Puffar denna tråd jag känner exakt samma som TS!
    Har haft helt sjuuukt ömma bröst i ett par dagar nu, speciellt högra bröstet, är snart i v 38.
    Kan det vara ett tecken på att fölrossningen är på G? 

• 40veckor

Sjukt! Är i v 37+4 idsg och känner samma sak, fast värre i höger! :O

Aalt0 skrev 2012-10-25 18:17:30 följande:
    Puffar denna tråd jag känner exakt samma som TS!

Har haft helt sjuuukt ömma bröst i ett par dagar nu, speciellt högra bröstet, är snart i v 38.

Kan det vara ett tecken på att fölrossningen är på G? 

• Aalt0

Konstigt!! Haha! Har inte hört så många prata om dom hade ont i brösten strax innan men dom känns verkligen som i början av graviditeten! Det går ju inte att vara utan BH, rena döden! :P

• Flickan och kråkan

Jag kommer faktiskt inte ihåg. Det enda jag tydligt kommer ihåg är att jag båda gångerna har känt mig fruktansvärt ogravid ett par dagar innan. Förlossningen har känts eoner bort just i samband med att förlossningen satt igång. Så jag tror inte att jag haft några bröstkänningar....snarare tvärtom .  Båda tittade ut i v.37+. Får se hur det blir med trean om han/hon vill stanna kvar.

Svar på tråden Ömma bröst innan förlossning?