• Mummy

Elgigantens regler kring öppet köp - handlar du där då?

Två gånger har jag varit inne och på Elgiganten för att handla presenter. Ena gången var en rakapparat till maken. Jag var inte helt säker på vilken typ han helst vill ha så jag rådfrågade en ur personalen. Vi kom fram till en vara och han avslutade med att säga; "Ta med den hem och så får han prova den. Gillar han den inte får han byta den till någon annan eller lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka?" Frågade då extra "Får han alltså lämna tillbaka den om han använt den??" Fick då svaret att det gick alldeles utmärkt.
    En annan gång var det en locktång och samma sak där.

Grejen är den att om jag skulle köpa något "sånt" vill man ju inte att den ska vara använd?! Eller är det vanligt att butiker har en sån policy?

• Svar på tråden Elgigantens regler kring öppet köp - handlar du där då?
  • Fåret Shaun
    Mummy skrev 2009-11-25 14:59:47 följande:
    Två gånger har jag varit inne och på Elgiganten för att handla presenter. Ena gången var en rakapparat till maken. Jag var inte helt säker på vilken typ han helst vill ha så jag rådfrågade en ur personalen. Vi kom fram till en vara och han avslutade med att säga; "Ta med den hem och så får han prova den. Gillar han den inte får han byta den till någon annan eller lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka?" Frågade då extra "Får han alltså lämna tillbaka den om han använt den??" Fick då svaret att det gick alldeles utmärkt. En annan gång var det en locktång och samma sak där. Grejen är den att om jag skulle köpa något "sånt" vill man ju inte att den ska vara använd?! Eller är det vanligt att butiker har en sån policy?
    De får säkert skicka tillbaka 
    Det är fint att peka
  • M Y L F

Expert har samma. Bara man bryter upp förpackningen varsamt.

• Mummy

Men en använd rakapparet för kvinnor tex? Vill ni handla en som 3 andra kanske provat "där nere"??

• valkyrian

Nope, aldrig, vill ha nya grejer när jag handlar, annars kan det få va. Är ju flertalet kunder som fått andras videor på videokameror och slikt när de handlar på elgiganten.

Bebisen är här
  • valkyrian
    Fåret Shaun skrev 2009-11-25 15:01:44 följande:
    De får säkert skicka tillbaka 
    Nope
    Bebisen är här
  • Tjoflöjt

Hygienapparater känns väl inte sådär fräscht direkt att lämna tillbaka om den är använd. För troligtvis säljer dom den igen...

• A7411

Har jobbat på Elgiganten (dock inte i butik) och kan berätta att hygienapparater inte säljs igen utan de kasseras.
    Andra varor säljs som fyndvaror till nedsatt pris men inte som nya (det är inte meningen att de ska säljas som nya, men det har väl säkert hänt nån gång, har man ju hört talas om).

Svar på tråden Elgigantens regler kring öppet köp - handlar du där då?