• Tineling

Dop gästbok

Hej!

Jag vill gärna ha inspiration eller tips och råd hur man skriver på dop gästbok. Jag fick en fin svart album av min vän som man kan skriva med silver pennor på men vad ska det stå på första sidan? vad kan jag skriva mer i boken snälla behöver era tips nu eftersom dopet ska bli av nu på lördag.

• Svar på tråden Dop gästbok
  • Tumme Lisa

Vi skrev i Ellen dopgästbok:

Dopdag 7 augusti 2005
    Ellens Bästa-råd-i-livet-boken

Ge ditt bästa råd i livet till Ellen, som du vill att hon ska ta lärdom av.

• Josefinan86

Vi skrev Tims gästbok och födelsedatum med silverpenna, köpte tyghjärtan i silver och klistrade på framsidan. Inuti skrev vi en sammanfattning av dopdagen och presentlista, alla skrev jättefina hälsningar som var så roliga att läsa sen. Vi har tänkt att fortsätta ha samma gästbok till andra bjudningar också tex alla födelsedagar.

• Tineling

Tack för tipset kom gärna med meera tips!

• BusGrogg

Vi hade också gästbok på MOas dop, en svart fotoalbum så man också kan klistra in bilder.
    På framsidan ska vi bara Moas Gästbok.
    Vi skrev på första bladet :
    Hennes namn
    Kyrkans namn
    Datum
    och vad prästen hette.
    Och brevid klistrade vi in ett kort på henne i dopklänningen.

Sen fick alla skriva med silverpenna vad de ville.Så klart blev det massa sidor kvar.Där har vi klistrat in kort från dopet och även på alla presenterna.Så har vi skrivit under bilderna vad hon fick och från vem.

• Lykiska

På framsidan skrev vi Leos alla namn och datum för dopet. På pärmsidan inuti klistrade vi in en dikt. Längst bak i boken skrev vi alla presenter och från vem.

Dikten:

"Du älskade barn"
    av Jessica Marie Nilsson

Så kom du till oss du älskade barn
    och grep våra hjärtan med kraft

Med ens fick allting mera mening
    långt mer än det någonsin haft

Du ler så du strålar, din själ lyser klar
    du fångar all ömhet omkring

Små fötter och fingrar, din hud och din doft
    så underbart skapat allting

Ditt liv ska vi följa och finnas för dig
    och dela din glädje och sorg

När skuggorna hotar ditt solsken
    är vi din tryggade borg

Idag vill vi visa för vänner o släkt,
    den gåva vi fått att bevara,

Ett barn att få älska och skydda från ont,
    en lycka för svår att förklara

• Fru Bergman

Jag hade oxå en typ av gästbok. Men den vill jag ha med mig längre än bara folket på dopet skrivit hälsningar. Tänkte ge den till henne när hon tar studenten eller fyller 20.

Vi skrev: Augustas visdomsbok påväg emot vuxenvärlden. Skapad av mamma och pappa, släkt och vänner på dopdagen 02.10.05. Vi älskar dig, vår solstråle!

Släkt ocg vännerna skrev mycket roliga grejer till henne. Inte bara lycka till i livet mm. Utan nån berättade om en resa dem hade gjort, en annan om Hennes mormors mor, en annan om vem som hon skulle vända sig till när hennes bil behöver bli fixad...

• Alicia05sMamma

Vi hade tänkt göra lika till alicia´s dop den 29/10.

Tänkte köpa en fin bok där alla gästerna får skriva ngt till alica på hennes dag.
    Sedan kommer vi att sätta in foton från dop dagen, gästlista, dop presenter & vilka som gav vad, mm.mm

Ska även skriva en sida i boken till henne från oss Sedan har jag sparat ett av dopkorten som jag gjorde. Kan vara kul att spara

Svar på tråden Dop gästbok