• riot

Hugg i bröstet?

Eftersom ni verkar ha ypperliga läkarkunskaper här på
    FL så undrar jag vad sjutton det kan vara frågan om när det hugger
    till i bröstet då och då? Korta hugg som gör att man verkligen får
    blixtont och sen slutar det tvärt. Kommer då och då, inte när jag har
    ansträngt mig heller för den delen. Är 17 år så förmodligen är det
    väl ingen hjärtattack.

• Svar på tråden Hugg i bröstet?
  • Smajla

Men jösses - det är EXAKT precis så jag har just nu - så då undrar jag också. Jag är iofs 11 år äldre än dig men det är väl inte heller nån ålder man borde vara rädd för hjärtattack? Jag har nog haft det i 2 veckor nu även om det inte kommer lika ofta nu...

• Griiisen

Jag får något liknande det ni beskriver ibland, särskilt när jag har varit stressad över något. På mig hugger, sticker och stramar det i bröstet (runt hjärtat känns det som). Särskilt när jag andas in. Är det så ni oxå har det?

Detta har hållt på i flera år för mig så jag gick till läkare... Hon ville ha det till att det är andningsmuskeln som krampar. *hmmm*

Nåväl, nu när det händer brukar jag få hjälp av sambon att stretcha den muskeln (eftersom jag har svårt att lyfta upp vänster arm när det händer) och det HJÄLPER! Det var min förra pojkvän som kom med idéen - han tänkte att när benmusklerna krampar när han spelar fotboll ska man ju stretcha dem...

Hoppas det här var till någon hjälp för er, om det nu var såhär ni oxå har ont... (Man kan ju alltid testa iaf... ) Annars har jag väl babblat på i onödan... Jaja, då kanske någon annan får nytta av mitt lilla tips.

Lycka till!

• Smajla

Griisen - ja precis så är det! Andningsmuskeln, aha.... Hur gör man då när man ska stretcha den då? När det gör ont eller och hur då?

Men jättebra tips - allt är värt att testa - tack, tack

• saralways

Har precis samma sak! Rätt vad det är kan det bara hugga till runt hjärtat speciellt när man andas in..! Har funderat på vad det kan vara, tack för svaren..

• Carniwhore

oj.
    har funderat på vad det varit för något,
    :)
    stämmer precis.
    tack för svaret
    behöve rman inte oroa sig längre

• Gillis

Vet inte heller vad det är men jag och sambon kallar det för "spricka". Det är svårt att andas in och tar rent jätteont!!

• riot

Tack för alla svar.
    Skönt att veta att man inte är ensam.
    Smajla- Nej, en hjärtattack är väl för tok på tidigt?!

Griisen- Ja, så kanske det kan vara. Jag har haft svårt
    att koppla ihop det med stress med tanke på att skolan
    gör att man är stressad 24/7 men det kan nog vara så!

• Nattsaga

Jag har också sådär ibland. Särskillt när jag stressar eller ibland kan de komma på natten bara sådär. Det är väldigt obehagligt men går ju om snabbt också. Vad skönt att höra att det är fler som får så, jag har nästan trott jag hållt på att få en hjärtatack ju.

• Smajla

riot - nä, hjärtattack får vi väl ändå hoppas att det inte är dags för

• gosingen

Ifall det är någon av er som äter Levaxin pga underproduktion av sköldkörtel, så kan liknande smärtor uppstå ifall man behandlas med för stor dos av läkemedlet, det hände mig.

• valkyrian

Så blir det oftast för mig när jag tränar, är i dålig kondis så jag skyller på att jag överanstränger hjärtat

• Smajla

gosingen - nä, jag äter inget sånt..

• BeccaGrodan

ah, precis så dära får jag oxo ibland, kan knappt röra mig när det händer och andas in gör super ont.. det går över på några sekunder för det mesta även fast det kan kännas mycket längre.. brukar kalla det för att det "hugger"
    varje gång det händer o jag lixom stelnar till brukar jag väsa fram "det hugger" till min sambo, han ser lika road o frågadnde ut varje gång :) haha..

men då behöver man nog inte oroa sig då, verkar ju vara rätt många mer än mig som har detta :)

• Griiisen

Jo, när jag "stretchar" andningsmuskeln får jag hjälp av någon att dra upp vänsterarmen över huvudet och sen drar personen lite i armen (som när man stretchar) så jag känner att det drar i muskeln. Och sen släpper det. Jätteskönt!

• AHöst

Nagon av er som har astma? det har jag och har aven samma kansla ibland. Min lakare borjade fundera pa om det var acid reflux vad det nu heter pa svenska. F

• Smajla

Tack för tipset Griisen - ska testa det. Problemet är bara att krysta fram det till maken då det är aktuellt och få honom att fatta vad han ska göra

• Smajla

Nix AHöst - ingen astma heller..

Svar på tråden Hugg i bröstet?