• hadhouda

Någon som varit på arbetsintervju och väntar på svar.

Hej!
    Någon som vill dela med sig hur det gick på arbetsintervjun och vad det var för jobb.
    Vad säger din magkänsla? Tror du att du kommer att få jobbet?
    Själv vågar jag inte hoppas för mycket. Jag tar det som det kommer.
    Jag var mig själv och det kändes bra när jag gick därifrån. Nu återstår bara att få svar. Dela gärna med er!

• Svar på tråden Någon som varit på arbetsintervju och väntar på svar.
  • sagström

Jag var på min första intervju i måndags sedan jag avslutat min utbildning. Spännande, men hoppas inte på för mycket. Tycker det känns svårt att starta om och få upp energin för att söka vidare, men det är bara att göra. Det är det svåra med att vara arbetslös (som i alla fall jag är) att man varje dag måste hitta inspiration till att söka vidare.

• hadhouda

Samma här...Energin finns liksom inte. Ändå så måste man sätta sig och söka.
    Jag har också nyligen avslutat utbildningen som ekonomiassistent och söker för fullt. Jag var på en intervju för ett tag sen och väntar nu på svar.
    Jag söker självklart vidare och hoppas inte för mycket på tjänsten.
    Tålamod är viktigt.

• korfu08

Ja just nu är det så att arbetsgivarna kan ta lång tid på sig för att de är lågkonjuktur, för tre år sen när jag sökte jobb i högkonjuktur slogs företagen om en, jag var tvungen att tacka nej till intervjuer och det är ovanligt.

Men nu tar det en enorm tid, söker själv nytt jobb, dock har jag ett, men söker nytt och vill verkligen ifrånmitt hemska jobb, var på intervju nr 2 för en tjänst idag, kul att få komma vidare i alla fall.

Men att hoppas för mycket vågar jag inte idessa tider, för det är jättemånga som söker varje tjänst.

• korfu08

Var på intervju nr 2 i ågr för ett jobb jag gärna vill ha, får se när de hör av sig.

• korfu08

Jag söker nytt jobb och det jag var på var som redovisningsekonom och skall på en ny intervju på tisdag som redovisningskonsult. Men det liknar lite det jobb jag har idag.

• korfu08

Hoppas att det går bra för dig doda och att du får ett positivt besked snart.

• hadhouda

Tack tack...Man har börjat längta till måndagar, istället för att längta till helg. Då vet man att företagen kan höra av sig förhoppningsvis.

• sagström

När ska ni få svar?
    Mitt besked ska komma runt lucia. Har inga stora förhoppningar. Tycker jag gjorde bra ifrån mig men dom frågade inte efter några referenser så det känns liksom kört.

Svar på tråden Någon som varit på arbetsintervju och väntar på svar.