• jsm

Nambla - en amerikansk pedofil org. Jag är i chock..

Jag råkade av en händelse se en dokumentär på svt24 igår kväll om en pojke som blivit bortrövad för 30 år sedan. I slutet nämndes organisationen Nambla - North american man/boy love association, NAMBLA försvarar vad de anser vara minderårigas rätt att upptäcka sin sexualitet på en mycket friare bas. Organisationen har beslutat att göra slut på förtrycket av män och pojkar som frivilligt har valt att ha ömsesidiga relationer med varandra.
    Jag blev helt chockad när jag såg hur de demonstreadrade utanför vita huset för de ansåg att lagarna som rörde sex med minderåriga var helt åt helvete. De ansåg att man ska låta barnen få upptäcka sin sexualitet tidigare och friare...

Är det bara jag som blir chock?

www.nambla.org/ (Deras hemsida)
    sv.wikipedia.org/wiki/NAMBLA (Wikipedia info)

• Svar på tråden Nambla - en amerikansk pedofil org. Jag är i chock..
  • LillTussa

Jag kräks! Att sådana organisationer får finnas? Visst borde det vara medhjälp till brott eller nåt?! Usch, ja man blir rent av mörkrädd när man inser hur organiserade de är.. Huvva!!

• Veladis

Läskigt!!!

Barn ska få upptäcka sin egen sexualitet MEN på sina egna villkor! Och det har INGET med vuxen sexualitet, som samlag, etc att göra, utan det handlar om att de upptäcker sina egna känslor och sin egen kropp i egen takt! Blir vuxna inblandade blir det genast på vuxnas villkor eftersom vuxna på endera sättet utövar makt över barnen.

• jsm

Visst är det läskigt, jag blev helt chockad när jag såg det å var in på läste på deras hemsida...

• ko med träd
    LillTussa skrev 2009-11-25 22:17:28 följande:
    Jag kräks! Att sådana organisationer får finnas? Visst borde det vara medhjälp till brott eller nåt?!
    Nej, det är inte medhjälp till brott att uttrycka en åsikt.
  • Shadilly

Det är NAMBLA som inspirerat den svenska pedofillobbyn som verkar vara ganska framgångsrik den sista tiden.
    Jag tycker man ser idioter hela tiden som anser sig vara fritänkande, fördomsfria och djupsinniga och som delger oss sina insikter. Det brukar främst gå ut på att skilja pedofilerna från övergreppen och yrka på ökad förståelse för pedofiler så att de inte blir kränkta av att folk tycker de borde söka vård.

• riskakan

Namblas åsikter bygger på att barn kan välja själva om de vill ha sex med vuxna eller inte. När jag var 7 år tafsade en gubbe på mig men det var inget tvång inblandat (även om jag var rädd och inte vågade säga nej, för han var ju vuxen). Enligt Nambla skulle det han gjorde alltså vara helt OK? Han kanske bara ville hjälpa mig att "upptäcka min sexualitet"?

Nej, på sophögen är var dessa människor hör hemma. Eller lås in dem och kasta bort nyckeln!!! Ja, man har rätt till sina åsikter, men man får inte uppmana till brott. Om de bara VISSTE hur många barn som har tagit skada av sexuella övergrepp! Nu tog inte jag så mycket skada och jag tror inte alla barn (under 15 år) som har någon form sexuell relation med en vuxen (över 18 år), blir "förstörda". Ibland kan det säkert vara frivilligt osv. Men det är ju INTE det detta handlar om, utan Nambla går enbart ut på att vuxna äckelgubbar fritt ska kunna förlusta sig med småpojkar utan att stå till svars för det!

• Pentagram

Olyckligtvis krävs det mer än så för att chocka mig, och jag kände till organisationen sedan förut men visst, att folk kan tänka sig att stödja en sådan här organisation är ju sannerligen beklämmande.

Shadilly:
    Du refererar till att den svenska pedofillobbyn verkar ganska framgångsrik på sistone. Vad bygger du detta uttalande på?Jag har inget specialintresse i just pedofilins framfart i landet men jag har inget sett, hört eller läst som tyder på att pedofili på något sätt skulle vara mer accepterat eller förlåtligt i dagsläget. (Om du inte menar att generella uttalanden som att pedofiler naturligtvis inte skall straffas bara för att de är pedofiler även om de aldrig förgripit sig på någon på något sätt kan tolkas som en framgång för pedofillobbyn, eller att man kan påpeka att pedofili riktar sig mot pre-pubertala barn och att övergrepp mot postpubertala ungdomar, om än lika vidrigt, inte är ett uttryck för just pedofili).

• LillTussa

ko med träd skrev 2009-11-26 03:01:19 följande:

Nej, det är inte medhjälp till brott att uttrycka en åsikt.
    Sjukt!
  • ko med träd
    LillTussa skrev 2009-11-26 18:08:23 följande:
    Sjukt!
    Vad är det som är sjukt?
  • LillTussa

ko med träd skrev 2009-11-26 20:28:30 följande:

Vad är det som är sjukt?
    . Jag menar bara, de lär ju inte stanna vid snacket liksom? De som förespråkar det lär ju utöva det också.. För vem annars står vid sådana åsikter, inte är det nån liberal småbarnspappa som inte är peddo..
Svar på tråden Nambla - en amerikansk pedofil org. Jag är i chock..