• Second

näsdroppar ok? Snabba svar tack!

Någon som vet om man får använda vanliga näsdroppar när man ammar sitt barn? Sjukvårdsrådgivningen kunde inte säga om det var ok då det ej gjorts några studier på detta. Men någon borde kanske ha fått höra om det var ok via bvc. Tog detta idag och tänkte inte mer på det men sen slog det mig nu att det kanske inte var ok. Läste på fass och där stod det att inga studier var gjorda. Nu blir man ju nojig över detta, tänk om det var jätte dumt.

Tacksam för snabbt svar.

• Svar på tråden näsdroppar ok? Snabba svar tack!
  • Sencha

För nezeril står det som du säger:

Amning (Läs mer om amning)

Eftersom inga studier har utförts vet man inte om Nezeril passerar över i modersmjölk.
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=5

Å andra sidan kan de som näsdroppar ges till barn från 1 mån: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
    så då borde det väl knappt vara någon fara om de får i sig nått via mjölken?

• Second

Nasin och nezeril står det att inga studier är gjorda på... Varför köpte jag inte otrivin istället för.

• Jesster

Grejen är att studier kostar massor av pengar därför gör många inte några på gravida och ammande, speciellt inte om det redan finns testade produkter med samma innehåll

Nasin och Nezeril är helt okej att ta som gravid och ammande

Den som söker han finner - www.google.se
  • husbyggare

Otrivin Comp ska inte tas. Otrivin och Nasoferm är helt OK, nasin och nezeril är inte testat, men alla jag pratat med säger att det är osannolikt att det skulle kunna vara skadligt.

• Lilla i

Det finns ju nezeril osv som man får ge bebisen direkt så det kan ju absolut inte vara ngn fara för bebisen att ta själv när man ammar, jag har använt både under graviditeten och amningen.

Svar på tråden näsdroppar ok? Snabba svar tack!