lokisse skrev 2009-11-26 12:47:30 följande:
du letar en kiddy gard grinden som ser ut som en rulgardin..
Men kan man stänga dörren när man har den? På bilderna ser det ut som det inte skulle gå?
straw2008 skrev 2009-11-26 12:50:21 följande:
Vi köpte en som finns på en barnbutik på flemminggatan i sthlm, den heter "babydan" omjag inte minns fel ? Ser ut som en halvmåne så man sätter den alltså i väggen utanför dörrkarmarna. Skulle INTE använda mig av ett kompostgaller om det handlade om mitt barns säkerhet. Babydan kostade 1000 kr har jag för mig.
Försökt googla.. men hittar inte.. hittar babydanmärket.. men ingen sån.. men d kanske e jag som e kass.. hehe
Det jag ska ha grinden till.. eller grindarna rättare sagt. Är att kunna separera bebis å hund. Kunna ha min lille son på golvet tex. utan att hela tiden behöva ha koll på hunden. Som det är nu måste jag hela tiden ha ögonen på dom. Har världens snällaste hund som e en jätteduktig "storebror" men man kan ju aldrig lita till 100% på en hund om min son skulle råka peta vovven i ögat eller så. Att stänga in hunden med dörrar vill jag verkligen inte då han självklart är en del av "flocken" å absolut inte ska känna sig åsidosatt
Samtidigt vill jag kunna stänga dörrarna när vovven e själv hemma eller när min sambo går upp kl 5 å jag vill fortsätta sova utan att höra hans skrammel från köket..
Jösses sicken utläggning det blev.. haha