• Titan

inbjudan till barnkalas-vid ej svar

Har skickat ut inbjudan till sonens 4 års kalas förra veckan där det är o.s.a nästa vecka. Det är ett litet killkalas där bara 5 killar från förskolan är inbjudna (tog alla som är födda samma år som sonen). Nu har bara 2 föräldrar svarat och jag är orolig för att inbjudan kanske inte kommit fram då sonens allra bästa kompis då föräldrar inte svarat (känner inte föräldrarna så väl). Hur gör man då skall man skicka mail till föräldrarna eller gå tillväga på annat sätt? Även om o.s.a är nästa vecka så svarar man väl a.s.a.p när man vet om barnet kan gå eller ej, kalaset är nästa helg.

• Svar på tråden inbjudan till barnkalas-vid ej svar
  • niiile

Avvaktar ett par dagar och hoppas på att man stöter på föräldrarna alt. barnet på förskolan..

• Tant Green

Det är nog tyvärr rätt normalt, när vi hade kalas hade bara drygt hälften (alla på avdelningen var bjudna) svarat när det var sista dagen, sen svarade ytterligare ett par dagarna efter och resten svarade aldrig. Om du springer på dem kan du ju fråga redan nu, annars får du väl vänta till sista svarsdagen och då ringa eller skicka ett mail.

• Joje

Tycker att det är mycket vanligt att folk väntar till osa-datumet tills dem svarar. Upplevde det så när vi skulle döpa barnen.

Jag tycker precis som ovan att du ska avvakta till osa-datumet och ringa/maila de som inte svarat och fråga om de kommer eller inte.

• Titan

ja i och med att det är så få barn bjudna så blir det ju ett väldigt litet kalas på bara 3 barn. Jag springer aldrig på föräldrarna då jag lämnar och aldrig samma tid som de föäldrarna och mannen hämtar. Min make vet knappt vilka föräldrar som tillhör vilka barn så han är hopplös.

• Leora

Om man har satt ut ett O.S.A-datum, så är det ju vanligt att många väntar med att svara tills dess. Så det är ju bara att avvakta och hoppas att alla hör av sig (jag har aldrig varit med om att alla inte hart gjort det på utsatt tid).

• Tigerwoman

Min erfarenhet är att de flesta svarar precis dagarna innan OSA-datumet eller sista dagen.

• Birgitta17

Jag tror många svarar precis innan tiden går ut, på dotterns första kalas försökte jag fråga så många som möjligt om de kunde komma, via mail, sms eller när man möttes utanför dagis. Märkligt nog tänkte alla komma fast alla inte svarat så var bered på att kanske alla kommer.

• Birgitta17

Eller så tror många att OSA betyder att man bara svara om man inte tänker komma?

• Titan

jag får väl köra iväg ett mail till de föräldrar som inte svarat efter sista o.s.a datumet. Själv svarar vi alltid så fort vi kan för varför vänta, då finns ju risken att man helt glömmer svara.

• ImseVimsig

Det är lätt hänt att inbjudningskort kommer bort. Det har vi varit med om två gånger (ej tjej som inte fick vår inbjudan och en gång hade vår son inte fått sin inbjudan).

Jag hör alltid av mig till de föräldrar som inte svarat, just av den anledningen.

/I

Svar på tråden inbjudan till barnkalas-vid ej svar