• Nallepuh01

Nannyjouren-bra eller dåligt?

Tittade ngn på kvällens avsnitt av "Nannyjouren". Vad tyckte ni om det? Jag har lärt mig mycket av detta program, men kan ibland känna en oro inför framtiden. (Min son är 9 månader bara). Det är mycket som de tar upp som kan vara svårt när det gäller uppfpstran eller vad tycker ni?

• Svar på tråden Nannyjouren-bra eller dåligt?
  • Miss Daisy

Alltså, de där programmen tar ju bara in extremfall och de är kraftigt dramatiserade. Jag jobbat med TV i flera år så jag vet hur man gör spännande TV, vilket inte är lika med sanningsenligt berättande.

Oroa dig inte, de flesta föräldrar är smarta nog att själva inse hur man hanterar sina barn.

Tycker förövrigt att programmet är kränkande och förnedrande för barnen.

• Pallas

Tycker det är oetiskt att hänga ut barn i tv på det där viset!

• Gossensmamma32

Jag vet att dessa problemen i familjer inte är ett dugg ovanligt!!!!!

Pågrund av att föräldrarna har en viss tendens att underminera varan, när det kommer till barnen.

Okoncekvent uppfostran är också ett problem som ställer till sådana problem.

Hade detta inte varit ett vanligt program så hade tv programet Nannyakuten inte funnits....

• Jojjanna

Jag tyckte gårdagens program var jättebra! Visst är det synd om barnen som bli "uthängda" men de får ju hjälp och förhoppningsvis blir livet lite lättare för dem hemma efteråt... usch vilken hemsk syn på barnen de hade och vilka konstiga regler...

Jag tror att det är många föräldrar som, liksom föräldrarna i programmet, glömmer bort att PRATA med och LYSSNA på sina barn. Väldigt många föräldrar glömmer bort att det finns något som heter aktivitet dvs att umgås med barnen utanför hemmet! Många tror dessutom att TV´n räcker för att ungarna ska ha något att göra på dagarna... pga programmet så tror jag att många blir mer vakna för att deras barn är individer med egna behov.

Jag tycker absolut att det borde finnas mer sådana här program, liksom program om relationer så att man förstår att det finns fler som "sitter i samma båt".

Programmen lockar ju även till diskussion, som här, och när man diskuterar sånt här så kommer man oftast närmare varandra både i familjer och bland vänner...

• Tella

Tycker att det framförallt är föräldrarna som blir uthängda (med all rätt)
    Nannyn kommer ju alltid till svaret att barnets agerande beror på mamma och pappa. Eller båda.
    Tycker inte man framställer barnen som monster.
    Ser flitigt på alla programm jag kommer över.

Svar på tråden Nannyjouren-bra eller dåligt?