• Jenna88

Livmodertappen gravid och innan mens?

Hur är livmordertappen när man är gravid? Känns som min sitter väldigt långt ner och har gjort de några dagar och jag hade BMI igår eller idag. Sedan om det är så att jag håller på att få mens när öppnas sif tappen? Och sitter den högt upp några dagar innan mens? Eller sitter den långt ner hela tiden tills mensen kommer? Hur känns den när den igentligen är öppen? För under äl tyckte jag den va mer öppen än vad den känns nu, Och den har kännt såhär sen några dagar efter äl.

• Svar på tråden Livmodertappen gravid och innan mens?
  • The Black Lady

Sluta pilla på tappen!!!

• Cecese

Det är helt omöjligt att känna på tappen om man är gravid eller ska få mens. Det kan vara helt olika från gång till gång. En gynekolog eller bm kan nog känna det men det är typ från v. 7 eller kanske senare som det känns annorlunda. Så om du är nyfiken ta ett test för det ger bästa och tidigaste svaret.

• Jenna88

Jag vet att man inte ska göra de. Men men är det någon annan som vet något om detta?

• snappi81

Det är ingen större fara att pilla på tappen om man har rena händer! MEN om du inte är van och vet hur den är under hela cyklens gång så är det omöjligt att känna nån skillnad. Men om du nu vill veta så är den stängd vid grav och öppen innan mens. Men det kan va en sån minimal skillnad så det är svårt att avgöra.

• Jenna88

Aha okej. Men alltså brukar tappen sitta högt uppe några dagar innan mensen? Och hur långt innan öppnar sig tappen innan man får mens?

• Jenna88
    Cecese skrev 2009-11-26 10:51:32 följande:
    Det är helt omöjligt att känna på tappen om man är gravid eller ska få mens. Det kan vara helt olika från gång till gång. En gynekolog eller bm kan nog känna det men det är typ från v. 7 eller kanske senare som det känns annorlunda. Så om du är nyfiken ta ett test för det ger bästa och tidigaste svaret.
    Joo ska göra de imorn tror jag men tog ju i tisdags och då visade det negativt. Och jag har BIM igår eller idag är det kört då? Eller händet det ofta att det blir negativt en/två dagar innan BIM?
  • snappi81
    Jenna88 skrev 2009-11-26 11:03:04 följande:
    Aha okej. Men alltså brukar tappen sitta högt uppe några dagar innan mensen? Och hur långt innan öppnar sig tappen innan man får mens?
    Det är helt individuellt hur den funkar därför kan jag inte svara dig på det. Visst den sitter lägre ner innan mens men det brukar inte ske förrens nån dag innan blödning startar.
  • Cecese
    Jenna88 skrev 2009-11-26 11:04:50 följande:
    Joo ska göra de imorn tror jag men tog ju i tisdags och då visade det negativt. Och jag har BIM igår eller idag är det kört då? Eller händet det ofta att det blir negativt en/två dagar innan BIM?
    Hormonhalten ökar ju hela tiden så även om det varit negativ en eller någon dag innan bim så kan det bli positivt dagen efter man testat. 99 % av alla kvinnor testar positivt 14 dagar efter äl men 1 % måste vänta ännu längre.
  • Jenna88

Men hur är det när man är gravid sitter då långt ner direkt efter äl? För förra gången jag kanske trodde jag va gravid då satt tappen långt upp ett tag och sedan fick jag mens. och då satt det långt ner. Men nu denna gång sitter den långt ner och har gjort de sen typ äl.

• Cecese
    Jenna88 skrev 2009-11-26 11:17:50 följande:
    Men hur är det när man är gravid sitter då långt ner direkt efter äl? För förra gången jag kanske trodde jag va gravid då satt tappen långt upp ett tag och sedan fick jag mens. och då satt det långt ner. Men nu denna gång sitter den långt ner och har gjort de sen typ äl.
    Det kan vara olika från gång till gång. Jag kan ta mej själv som exempel och jag kände 2 cykler på rad då jag visste att jag inte var gravid. Båda gångerna kände jag bara ett par timmar innan jag började blöda.

Första gången satt tappen placerad ungefär i mitten, stenhård och helt stängd.
    Andra gången satt den högt upp, var mjuk och öppen.

Som jag skrev ovan så ingen av gångerna var jag gravid och båda gångerna började jag blöda bara ett par timmar senare. Så det går inte att känna på tappen och veta om man är gravid eller ska få mens.
Svar på tråden Livmodertappen gravid och innan mens?