• sophieh

vikt i vecka 34-36?

ni som är i vecka 34-36, hur mycket har ni gått upp hittills?

Och vart har det satt sig? :)

• Svar på tråden vikt i vecka 34-36?
  • Min högsta önskan

Är inte gravid nu (fick en son för 7 mån sen) men vid den tiden hade jag gått upp ca 8,5kg. Allt satt på magen. (gick totalt upp 9kg. Sonen föddes v39+3)

• sophieh

Inte illa pinkat, någon mer??

• Mariohn

Jag gick upp 8 kg allt som allt. De sista 4 gick jag upp efter vecka 36. Födde sonen för tre veckor sedan och 2 veckor senare var jag tillbaka på invägningsvikten. Idag 2 kg under invägningsvikten. Jag är stolt över mig själv

• 4blommor

Det kan spela roll på kroppsvikten innan oxå! Har man mycket av ta av så borde/bör man inte gå upp så mycket... men sedan finns det tjejer som är pinn-smala o bara går upp lite grann oxå

Jag vet en ganska så överviktig tjej..hon gick ner massa kilon istället för att gå upp.

• Millan77

Jag har gått upp ca 14 kg sen jag slutade röka o slutade med mina piller, blev gravid direkt på första ägglossningen:)

Nästan allt sitter på magen, men lite dock i benen o armarna, räknar att 4-5kg e sluta-rökar-kg.

• Nemiia

tror att jag kanske hade gått upp 10 kg i v.36 nu i v.40 står det på +14 kg jag är hyfsat nöjd ändå

• DaxIgen

jag hade gått upp 12-13 kg då. Det blev 2-3 kg till efter det. Jag hade tappat allt utom ca 3 kg en månad efter förlossningen. Har inte lyckats få bort de 3 kilona än...

• DaxIgen

Just ja...
    Tror att 12-13 kg var rena gravid-kilon (barn, livmoder, vatten, större bröst osv...) de "övriga" var ganska jämnt fördelade.

• Jkpg Deluxe

Jag har gått från 58 till 78 (!!!) men ser inte tjock ut direkt. det har fördelats jämt, tack å lov :)

• Visual Echo

Med mitt första barn gick jag upp 6kg med andra 10kg, nu väntar jag tredje och är i v 33 har hittills gått upp 7-8kg..  jag blir smalare på armar ben rumpa mm sen går jag bara upp på mage och bröst..  tror inte att jag stannar vid 10kg på denna grav dock eftersom det är 6 veckor kvar..;)

Svar på tråden vikt i vecka 34-36?