• M girl

Svårt att andas och tryck i huvudet

Jag är i vecka 30 och har börjat få väldigt svårt att andas när jag ligger ner, både på rygg och sidan. I samband med att jag får svårt att andas känner jag ett tryck över bröstet och huvudet, speciellt i ögonhålan och jag känner mig yr.

Är detta vanligt i slutet av graviditeten? Har du haft så?

• Svar på tråden Svårt att andas och tryck i huvudet
  • EmmaLengstrand

är i v 28 snart 29 känner med så när ja ligger på rygg osv men tror de kan va bebisen som trycket mkt upp vad jag hört iaf :) de börjar bli ont om plats för den :P

• M girl
    EmmaLengstrand skrev 2009-11-26 14:57:01 följande:
    är i v 28 snart 29 känner med så när ja ligger på rygg osv men tror de kan va bebisen som trycket mkt upp vad jag hört iaf :) de börjar bli ont om plats för den :P
    fy va jobbigt det är, kan inte sova. blev rädd att det var nått farligt med men det är det kanske inte.
  • EmmaLengstrand

Inte om de e som jag tror för ja kan med känna som tyck vid bröstet o bli svårt att andas..Men de e ju så bebisen blir större o mindre plats...Men kan ju hoppas någon mer svarar så man kan va riktigt säker...Men klart blir de värre för dig får du prata med din BM

• KlasStures mamma

Jag hade problem med att när jag låg på rygg så tryckte bebisen på kroppspulsådern så jag blev illamående och yr. Dock itne på sidan... Kan du ligga lite framstupa? Eller ha kudde under magen när du ligger på sidan?
    Det är kämpiga veckor på slutet. Men trycket uppåt blir bättre efterhand som bebisen letar sig neråt =)

• susannanilsson86

Jag har exakt samma problem, har så himla svårt att andas när jag ligger ner! Har fått tips om framstupa idag så ska prova det, kanske du med kan testa?

Svar på tråden Svårt att andas och tryck i huvudet