Akut problem/kris!
Hej.
Hoppas du kan hjälpa mig med detta problem, här kommer lite bakgrundsinfo.
Vi har varit ihop i snart åtta år, hade en kris efter tre år pga min svartsjuka o lite annat, då flyttade han ut och vi hade uppehåll i tre månader.
Vi hittade tillbaka till kärleken och sedan dess har vi även förlovat oss.
Nu sedan ca ett halvår tillbaka har jag ofta tagit upp att jag vill att han ska visa mer kärlek, vilket jag alltid har längtat efter i förhållandet...
Nu har vi (jag) alltså pratat om det typ varje vecka i en längre tid, och han har ändå inte "tagit tag" i problemet.
Nu i söndags kom det fram att han är osäker på om han kan ge mig vad jag behöver i relationen, och han är osäker på om hans kärlek är typ stor nog eller på rätt sätt eller nåt...
Han säger dock att han fortf älskar mig som en flickvän, och vi är överens om att vi verkligen ska försöka rädda det här.
Har väl kommit fram till att vi ska fortsätta bo tillsammans o reda ut det på så sätt, han vill inte ens att jag sover i soffan ett tag.
Jag tror att vi helt enkelt har hamnat i slentrian i förhållandet. Vi bor i en hyreslägenhet, inga barn, inga husdjur osv.... Så det kanske behövs lite uppfräschning i förhållandet. Vi är 30 resp 36 år.
Men just nu behöver vi komma ur den akuta kriskänslan, jag bara gråter och kan inte jobba.
Vad har du för råd att ge oss?