• Katviq

Återföring imorgon....

I morgon ska jag göra återföring av embryo för första gången i vår IVF behandling.
    Nu har jag många frågor till er som har gjort det:

1. Gör det ont?
    2. Får man bedövning eller lugnande?
    3. Måste man stanna kvar och vila efteråt?
    4. Hur lång tid tar det?
    5. Har pass lugnt tog ni det dagarna efter?
    6. Hade ni ont efteråt?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Återföring imorgon....
  • tiii

Det gör inte ont. Jag finner det mest obehagligt. Som alltid i en gynstol.
    Det går otroligt fort. Inget att oroa sig över. Det är nästintill obefintlig känsla jämfört med Äggplock.

Det enda jag gör är att ta det lite lugnare efter återföring. Annars lever jag som vanligt.

Lycka till i morgon!!!!

• motheroft

jag ska också göra återinföring imorgon =)

mina svar till dig:
    1.nej, det gör inte ont
    2.du kan be om lugnande, dock fick jag med mig en tablett på äggplocksdagen, och ska ta den en kvart innan vi ska vara på kliniken imorgon.
    3.nej
    4.själva införandet tar inte många minuter
    5.förra ivf blev jag sjukskriven pga sviter från äggplocket, därför tog jag det lugnt. men för övrigt, om man mår bra, så tror jag inte man behöver ta det mer lugnt än vanligt, möjligtvis att man ska undvika träning i en vecka, detta pga ingreppet vid äggplocket.
    6.jag hade ont av äggplocket, inte av embryoinsättningen!

lycka till!

• Katviq

Tack! Nu känns det mycket bättre!

• Angelique

Katviq och Fiafoffo: Jag ska också göra återinföring imorgon. Vill ni följas åt sedan?
    det här är vårt första iVf också. Har ni fått veta om ni ska sätta tillbaka ett eller flera? Vi ska sätta tillbaka 1. vad är anledningen till att ni gör IVF? Hos oss är det makens simmare som är lite få och lite slöa. Har ni mycket ont? Jag hade ont igår men inte idag. lite öm kanske om jag känner efter. Men peppar peppar, allt har gått smidigt hittills. tänker ni jobba efter imorgon? Inte jag.

Lycka till imorgon

• Katviq

Vi ska sätta tillbaka 1 embryo, dom sa att man alltid gör det första gången. Vi ska göra Micro injektion pga att mannens simmare e slöa.
    Jag har fortfarande lite ont i magen efter ÄP, men inte så pass att jag måste ligga ner och vila.

Hoppas det går bra för oss alla tre i morgon, jag ska inte jobba efter utan tänker ta det lugnt.
    Är ni inte nervösa!?!

• Angelique

Jo lite nervös. Men jag var mycket mer nervös för äggplocket. Då visste man ju inte säkert att det fanns ägg i några blåsor. Och inte ifall något skulle börja dela sig. Det är ju klart nu. Och sen visste man ju att det skulle göra ont på äggplocket. Nu säger alla att det inte gör ont, och det finns delade embryon som väntar på oss. jackpot!

Har ni tänkt den svindlande tanken att det faktisk ligger början till våra barn i ett lab inatt?

• Katviq

Haha, jo jag har faktiskt tänkt den tanken ett antal gånger och det är så pirrigt!
    Hur många ägg fick ni ut? Vi fick 5. Vet inte om det är lite eller normalt?

• Angelique

Vi fick ut 12, men det spelar ju ingen roll hur många man får ut, huvudsaken är att man får 1 som funkar (det räcker ju!). ÖLycka till idag tjejer, vi ska precis ge oss iväg nu! Hörs sen, kram

• Angelique

Hej,

då har vi varit på ET och fått tillbaka ett fint 6-celligt embryo. Tänk, just nu har jag faktiskt ett befruktat ägg i mig. Ojojoj....

Inte så många förhållningsorder: de självklara med alkohol och nikotin förståss. Utöver det endast en kopp kaffe om dagen, inte hård fysisk träning, inte gulla med katterna (!), ingen mögelost och bara alvedon vid värk.

Sååå spännande att ha kommit så här långt! Nu är det ju bara att hålla tummarna för att det tar sig. Doktorn var noga med att poängtera att det är lite ute ur våra (mina) händer nu. Det är andra faktorer än vad jag äter som avgör nu sa han. Kändes skönt att höra tycker jag!

Har hunnit ta den första vaggisen också. Så nu är vi på gång!

• Katviq

Hej!
    Idag har vi också gjort vår återföring!!! Det gjorde ju inte det minsta ont!
    Känns verkligen super häftigt att ha det lilla embryot eller cellen eller ägget eller vad man nu ska kalla det inuti sig! Hoppas det stannar! Vad betyder ET?

• Angelique

Et = embryo transfer. och FET är Frozen Embryo Transfer, det man kan göra om man får flera toppembryon och de är av sådan sort att de går att frysa. ja visst känns det galet härligt!

Svar på tråden Återföring imorgon....