• Anonym (Snuss)

Får banken gå in på våra konton och anmärka..

Vi sökt lån hos en välkänd bank. Vi har över 700,000 i årsinkomst och är ett gift par.
    Saken är att vi har redan ett bolån, 1,1 miljon. Vi behöver större hus och tänkt byta upp oss. Nu gjort ansökan på nytt lånelöfte. Ansökt om 1.3 miljoner. Fick avslag(??)
    Motivering är att vi har inte sparat 6 tusen i månaden som banken anser vi bör gjort, med då vår relativt goda ekonomi.
    Sen sade hon att hon kollat mitt allkonto, och hon ansåg att jag spenderat på tok för mkt pengar på kläder och nöjen. HUH?
    Får inte jag spendera mina pengar som jag vill?
    Anmärk att vi inte har bet.anmärkningar eller dyl. skött alla betalningar och vi förstår egentligen inget.
    Känner sig lite kränkt faktiskt.
    Gör banker på detta sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:38
    Jag ber inte att människor ska sitta och tycka synd om oss.
    Då har ni missuppfattat denna tråd rejält.
    Ville mest höra andras erfarenheter.
    Och kanske era ageranden efter det.

• Svar på tråden Får banken gå in på våra konton och anmärka..
  • Anonym (???)

Va? Det lät ju helt sjukt. Så har de då inte gjort då vi sökt om lån.

• PreciousDivine

Givetvis får du spendera dina pengar som du vill. Banken får dock även låna ut pengar till vem den vill.

• Anonym (???)
    Anonym (???) skrev 2009-11-26 21:32:54 följande:
    Va? Det lät ju helt sjukt. Så har de då inte gjort då vi sökt om lån.
    Ett litet tillägg, så länge man sköter sin ekonmi och betalar sina räkningar har väl ingen annan något att göra med var man lägger sina pengar kan man ju tycka.
  • Anonym (Inte förvånad...)

En fråga bara .. Har ni SEB??? :)
    Jag och min sambo har med ganska så höga inkomster... Ligger nog som er kanske 100000 till... Ville låna till lägenhet och fick blankt nej .. För att vi inte sparade.
    Där e väl ingen som får lov att gå in på dina kontouppgifter utan ditt tillstånd???
    Vilken idiot!! Förstår om du känner vemod... Jag hade tagit kontakt med chefen för den banken ...

• SailorGirl

Ger man dem inte tillstånd när man ansöker om lånelöfte? Finns ju alltid en massa finstilt som är lätt att hoppa över.

• Kan inte bli bättre än såhär

De hade väl önskat kunna se om ni kan leva på mindre pengar genom att ni tex satt undan 6 tusen i månaden istället för att kanske vara shopoholics som inte kan dra ner på utgifter ens för att spara? En tanke bara

• Anonym

Vad för summor tyckte de var mycket för kläder och nöjen? En annan gillar ju att shoppa och ha roligt Men man gör ju det när allt är betalt.

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-11-26 21:37:54 följande:

De hade väl önskat kunna se om ni kan leva på mindre pengar genom att ni tex satt undan 6 tusen i månaden istället för att kanske vara shopoholics som inte kan dra ner på utgifter ens för att spara? En tanke bara
    Varför detta tjatande om sparande???
    Det enda som egentligen spelar roll e ju att man skött sin ekonomi och ej har anm. m.m ...
  • Kan inte bli bättre än såhär

Anonym (Inte förvånad...) skrev 2009-11-26 21:41:01 följande:

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-11-26 21:37:54 följande:
    Varför detta tjatande om sparande??? Det enda som egentligen spelar roll e ju att man skött sin ekonomi och ej har anm. m.m ...
    Det är så banken ser på det. Man ska ha ett sparande, det visar på att man tar ansvar för sin ekonomi.

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-11-26 21:42:38 följande:

Anonym (Inte förvånad...) skrev 2009-11-26 21:41:01 följande:
    Det är så banken ser på det. Man ska ha ett sparande, det visar på att man tar ansvar för sin ekonomi.
    Tycker det e så fånigt bara ... Jag påtalade för min bank att jag en gång haft fondsparande som dom pratar så varmt om... på 6 månader så tjänade jag 14 kr... Och sen kostade det mig att sälja skiten ... Så aldrig mer... Sen det jag reagerar starkast på är att dom varit inne och lusläst ts konto... Så får man väl inte göra???
    Om dom nu ska skylla på att hon inte sparar, det kan dom ju konstatera genom att se att hon ej har sparkonto...
Svar på tråden Får banken gå in på våra konton och anmärka..