• Truccodero

c-uppsats ensam?

Är det någon som skrivit c-uppsats på egen hand? Hur var det?

• Svar på tråden c-uppsats ensam?
  • Stårschan

Hur menar du då 'ensam'? Som ensamstående, utan handledare eller 'inte som grupparbete'?

Snart är det jul! Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet! (?!?)
  • Neko

Mja, om man skriver den inom tex molekylärbiologi så måste man göra det ensam. Nu kom jag aldrig så långt men det måste ju finnas fler ämnen som har det så också.

• Mandragora

Ja. Det var någonting som man gjorde på egen hand på min kurs. Det var fantastiskt roligt.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Bedhead

Jag slrev min ensam. Det gör alla inom min disciplin. Kan tänka mig att det finns för- coh nackdelar med båda.

• Sencha
    Stårschan skrev 2009-11-26 21:56:20 följande:
    Hur menar du då 'ensam'? Som ensamstående, utan handledare eller 'inte som grupparbete'?
    Undrar jag också...?

Det normala är väl att man gör sådant "själv" - fast man har ju en handledare.
    När jag gjorde mitt exjobb, på magisternivå (20 p med den tidens system) så hade jag två handledare - en på institutionen och en på stället jag gjorde exjobbet åt.
  • Jempajenny

Jag har skrivit en c-uppsats i historia, som ensam "författare" om det är det du menar. Jag gillade att skriva uppsatser så det var bara kul. Skrev dessutom mitt exarbete på lärarutbildningen ensam trots att de helst såg att man gjorde det tillsammans. Det var också roligt och stimulerande.

• Stårschan
    Sencha skrev 2009-11-26 21:58:44 följande:
    Undrar jag också...? Det normala är väl att man gör sådant "själv" - fast man har ju en handledare. När jag gjorde mitt exjobb, på magisternivå (20 p med den tidens system) så hade jag två handledare - en på institutionen och en på stället jag gjorde exjobbet åt.
    För det trodde jag också. Jag hade inte en tanke på att det fanns ämnen där man INTE skulle skriva ensam. Jag menar - hur funkar det med betygsättning då?
    Snart är det jul! Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet! (?!?)
  • Miss Cee

Vi fick skriva B-uppsatsen i grupper, så att få skriva C-uppsatsen ensam (dvs inte ihop med någon annan student) var underbart. Skönt att bestämma helt och hållet hur man ville utforma allting.

Däremot tycker jag att det är mkt bra att känna andra studenter i samma kurs som skriver uppsats samtidigt. Då kan man bolla idéer med dem, använda varandra som extra handledare och få lite stöd och pepp.

• Truccodero

Tack för alla svar! Med ensam menade jag som ensam författare. Skolan vill helst att man skriver två och två eftersom handledarna inte räcker till annars. Men jag måste kanske skriva ensam, vilket känns lite gruvsamt...därav frågan.

Svar på tråden c-uppsats ensam?